خرید دستگاه تصفیه آب, دستگاه تصفیه آب

معرفی کامل فیلتر پلی پروپیلن!

فیلتر پلی پروپیلن

فیلتر پلی پروپیلن یا فیلتر p.p

فیلتر پلی پروپیلن یا همان فیلتر p.p یا فیلتر مرحله اول، اولین مرحله و پر مصرف ترین و ارزان ترین فیلتر از فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی می‌باشد که اغلب مردم این فیلتر را به عنوان فیلتر شماره 1 می‌شناسند.

این فیلتر دارای ابعاد 7، 10، 20، 30 و 40 اینچی می‌باشد که فیلتر 10 اینچی آن مصرف خانگی داشته و فیلترهای بلندتر مصرف صنعتی و نیمه صنعتی دارند.

فیلترهایی با قطر 2.5 اینچی را به عنوان فیلتر اسلیم و فیلترهایی با قطر 4 اینچ را به عنوان فیلترهای جامبو می‌شناسند.

این فیلتر از الیاف پلی پروپیلن ساخته می‌شود که دارای منافذی به قطر یک تا پنج میکرون است. این فیلتر تصفیه آب، املاح نامحلول آب را از بین می‌برد. به عبارتی دیگر توانایی حذف شن و ماسه، گل و لای، سرب ، زنگ لوله و لجن را دارد.

به طور خلاصه این فیلتر دستگاه تصفیه کننده آب، قادر به حذف تمامی ذرات معلق 1 تا 5 میکرون است. فیلترهای پلی پروپیلن ذرات معلق آب را جذب نموده و از ورود آنها به مراحل بعدی به ویژه فیلترهای ممبران‌ جلوگیری می‌کنند.

بهترین زمان تعویض فیلتر p.p بازه ی زمانی 3 تا 4 ماه می‌باشد که در این بازه ی زمانی تغییر رنگ فیلتر نیز محسوس بوده و فیلتر به رنگ قهوه ای در می‌آید.

اکثر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دارای محفظه شفافی برای فیلتر پروپیلن هستند. این مسئله موجب شده تا مصرف کننده قادر به دیدن تغییر رنگ فیلتر باشد.

 

فیلتر پلی پروپیلن

 

نحوه تشخیص اصل بودن فیلتر پلی پروپیلن در دستگاه تصفیه اب خانگی

  1. وزن فیلتر: هر چقدر وزن گرمی فیلتر p.p افزایش می‌یابد به همان نسبت کیفیت فیلتر نیز افزایش می‌یابد.
  2. استحکام فیلتر: زمانی که فیلتر پلی پروپیلن را فشار می‌دهید نباید فیلتر خیلی شل و یا خیلی سفت باشد.
    سفتی بیش از حد معمولاً نشان دهنده کیفیت پایین الیاف است و ممکن است توان حذف املاح را به خوبی نداشته باشد. علاوه بر این شل بودن بیش از حد الیاف نیز نشان دهنده کیفیت پایین آن است و ممکن است در فشار بالای آب، فرم و حالت خود را از دست بدهد.
  3. تراکم فیلتر: نحوه و مقدار تراکم در رول شدن فیلترهای این کارتریج باید به این گونه باشد که مرکز فیلتر باید تراکم بیشتری داشته باشد و هر چه به سمت لایه بیرونی می‌رویم تراکم فیلتر کاهش یابد البته میزان تفاوت تراکم در بیشترین و کم ترین قسمت آن باید بسیار کم باشد.

فیلتر پلی پروپیلن

کارایی فیلتر شماره 1 یا فیلتر p.p

این فیلتر دستگاه آب تصفیه کن، شن و ماسه را به راحتی از آب حذف می‌کند و باعث جلوگیری از گرفتگی شیر آلات و پکیج و ماشین های لباسشویی و ظرف شویی و آب گرمکن می‌شود. زنگ لوله، جلبک، خزه و موجودات این چنینی را به راحتی از آب حذف می‌نماید.
به این نکته توجه داشته باشید که عوض نکردن به موقع فیلتر مرحله اول یا پلی پروپیلن می‌تواند به فیلترهای مراحل بعدی دستگاه تصفیه آب خانگی و حتی به پمپ و یا شیر برقی دستگاه تصفیه آسیب جدی وارد نماید و شما را متحمل هزینه های سنگینی نماید.

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *