مقالات آموزشی

بهترین راه برای کاهش TDS در آب آشامیدنی!

کاهش TDS

بهترین راه برای کاهش TDS در آب آشامیدنی!

اگرچه کاملاً مشهود است که آبی که ما مستقیماً مصرف می کنیم اغلب با مواد شیمیایی و ذرات خشن آلوده است. این مواد معدنی حل نشده در آب می توانند برای سلامتی مضر باشند. جدا از مواد بزرگتر که به سرعت از آب، فیلتر می شوند، ذرات ریز تری که در آب حل می شوند TDS (کل جامدات محلول) نامیده می شوند.  TDS در آب ترکیبی از مواد آلی از منابع طبیعی و مواد معدنی تولید شده توسط صنایع، نمک های جاده، آفت کش ها و غیره است. در این مطلب قصد داریم درباره بهترین راه برای کاهش TDS در آب آشامیدنی صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود :  بهترین دستگاه تصفیه آب

TDS  یک عدد قابل اندازه گیری است که سطح شدت نمک محلول را نشان می دهد. این عدد به منبع، تامین و مصرف آب بستگی دارد. آبی که در سرچشمه یافت می‌شود، یعنی یخچال‌ها TDS  کمتری نسبت به آب ارائه شده توسط شرکت شهرداری دارند. سطح پایین TDS در آب خوب به نظر می رسد. با این حال، آب آشامیدنی باید حاوی مقدار مناسبی از نمک های محلول باشد. بنابراین، اطمینان از سطح بهینه TDS در آب بسیار مهم است.

آب سخت دارای سطح بالایی از TDS است که قبل از مصرف باید کاهش یابد. خطرات متعددی برای آب آشامیدنی وجود دارد که TDS بالایی دارند. شایع ترین آن گلودرد همراه با احساس خارش است. همچنین آب سخت برای سلامتی و سایر تجهیزات خانگی مضر است، بنابراین کاهش TDS در آب ضروری است.

 

هنگامی که TDS بالا است، سرمایه گذاری روی یک فیلتر آب با کارایی بالا که سطح TDS را کاهش می دهد و آب مقطر سالم را در اختیار شما قرار می دهد بسیار مهم است.

 

نوشیدن آب

پیشنهاد می شود :

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

چگونه TDS را در آب کاهش دهیم؟

چند روش برای کاهش TDS در آب وجود دارد. با این حال، ما فقط در مورد روش هایی که می توانند در خانه برای کاهش TDS استفاده شوند، اطلاعاتی را منتقل خواهیم کرد.

فروشگاه تصفیه آب نور تولید کننده و عرضه کننده دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر تصفیه آب و دارای نمایندگی های فعال در سراسر کشور جهت خدمات پس از فروش مادام العمر می باشد. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت دارید و به مشاوره نیازمندید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیونیزاسیون

دیونیزاسیون فرآیندی است که در آن آب از یک غشاء با الکترودهای مثبت و منفی عبور می کند. غشاء یون های مثبت را قادر می سازد تا خود را از آب جدا کرده و به سمت الکترود اصلی حرکت کنند. با انجام این کار، محصول نهایی آب مقطر یونیزه می شود. دیونیزاسیون با فرآیند اسمز معکوس همراه است که ابتدا ذرات غیریونی را قبل از انجام فرآیند یونیزاسیون از بین می برد. این فرآیند بیشتر در آبگرمکن ها و آبفشان هایی که آب سخت را تصفیه می کنند، رایج است.

 

تقطیر

این فرآیند نه شامل فیلتر آب است و نه یک دستگاه تصفیه آب . شاید این یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای کاهش TDS باشد، البته نه موثرترین. تقطیر ساده است اما نیاز به راه اندازی با استفاده از دستگاهی دارد که معمولاً در آزمایشگاه شیمی یافت می شود.

 

مشکلات دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

 

این فرآیند شامل جوشاندن آب است به طوری که بخار به یک سطح خنک بالا می رود و دوباره متراکم می شود و مایعی را تشکیل می دهد. نمک های محلول نمی توانند تبخیر شوند و بنابراین در ته محلول در حال جوش قرار می گیرند و آب مقطر را فراهم می کنند.

 

اسمز معکوس

استفاده از دستگاه تصفیه آب RO می تواند بهترین راه حل برای کاهش TDS آب آشامیدنی باشد.  RO با عبور دادن آب به داخل یک غشای ظریف با منافذ میکروسکوپی، TDS را کاهش می دهد و حتی کوچکترین ذرات را از بین می برد. تنها چیزی که می تواند از آن عبور کند اتم های کوچکتر از 0.0001 میکرون است. بنابراین، تصفیه آب به خالص ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: 4 محلول برای مبارزه با آب سخت در خانه

 

چرا پیگیری سطوح TDS بسیار مهم است؟

با وجود عبور از یک دستگاه تصفیه آب، گاهی اوقات آب آشامیدنی ممکن است حاوی TDS بالایی باشد که به آن طعمی شور و خشن می دهد. ثانیا، TDS بالا نشان دهنده وجود مواد شیمیایی سمی و آلاینده هایی است که می توانند فوراً گلوی انسان را تحت تأثیر قرار دهند. سطوح بالای TDS منجر به آب سخت می شود، بنابراین آن را با یک نرم کننده آب جفت کنید که اگر از فیلتر RO استفاده می کنید، آب آشامیدنی را برای مصرف بهتر می کند.

 

دستگاه تصفیه آب از کجا بخریم

 

سطوح TDS بر حسب میلی گرم در لیتر:

  1. ضریب خوش طعمی کمتر از 300: برای نوشیدن عالی در نظر گرفته می شود
  2. 300-500: این سطوح خوب هستند
  3. 600-900: این سطوح منصفانه هستند
  4. 900-1200: بد طعم
  5. بالای 1200: این محدوده غیرقابل قبولی است

اگرچه سطوح TDS کمتر از 300 برای نوشیدن عالی در نظر گرفته می شود، لزوماً سطح قابل قبولی نیست. در اینجا به شما نشان داده می شود که چگونه می توانید بفهمید که آیا آبی که می نوشید سطوح قابل قبولی از TDS دارد یا خیر.

 

سطوح TDS بر حسب میلی گرم در لیتر: فاکتورهای قابل قبول/غیر قابل قبول

  1. کمتر از 50: این غیر قابل قبول است زیرا TDS پایین نشان دهنده کمبود مواد مغذی و مواد معدنی طبیعی است.
  2. 50-150: سطح قابل قبول، به ویژه در محدوده 80 -150
  3. 150-250: سالم ترین محدوده
  4. 250-500: محدوده قابل قبول 
  5. 500-900: قابل قبول نیست. برای کاهش سطح می توانید از فیلتر آب استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *