دستگاه تصفیه آب, نکات مهم تصفیه آب

آیا می توان آب باران را نوشید؟

آب باران

آیا می توان آب باران را نوشید؟

آب جزء ضروری تقریباً همه موجودات زندگی است. در واقع، آب تقریباً 60 درصد از بدن انسان را تشکیل می دهد.
بدن شما آب را از طریق انواع فرآیندهای بیولوژیکی طبیعی مانند تعریق و دفع مواد زائد از دست می دهد. نوشیدن مقدار زیادی آب در روز به جایگزینی ضرر و حفظ سلامت و عملکرد بهینه بدن شما کمک می کند.
بسیاری از مردم عادت دارند آب آشامیدنی خود را از شیر، چاه، چشمه، رودخانه یا حتی یک بطری تامین کنند، اما ممکن است تعجب کنید که آیا نوشیدن آب باران بی خطر است یا خیر؟
این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد نوشیدن اب باران بدانید، به علاوه چند نکته برای اطمینان از ایمن بودن آب آشامیدنی شما برای مصرف مرور می‌کند.

ایمنی آب شرب باران

هیچ چیز ذاتاً ناامنی در نوشیدن این آب وجود ندارد، به شرطی که تمیز باشد. گفته می شود، همه آب های باران برای نوشیدن بی خطر نیستند.

 

آب باران دستگاه تصفیه آب

چندین عامل فیزیکی و محیطی می توانند به سرعت آب تازه و تمیز باران را به یک خطر بالقوه برای سلامتی تبدیل کنند. این می تواند حاوی انگل ها، باکتری های مضر و ویروس ها باشد و از لحاظ تاریخی با شیوع بیماری مرتبط بوده است.
بارانی که در مناطق بسیار آلوده می‌بارد یا با آلاینده‌هایی مانند مدفوع حیوانات یا فلزات سنگین در تماس است، برای مصرف انسان مناسب نیست.
بنابراین، شروع به جمع آوری و نوشیدن این آب توصیه نمی شود، مگر اینکه 100٪ مطمئن باشید که برای مصرف انسان تمیز و ایمن است.
اگرچه آب باران تمیز برای نوشیدن بی خطر است، اما می تواند به راحتی در هنگام سقوط آلوده شود، که می تواند خطر قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد.

نکاتی برای افزایش ایمنی

عوامل مختلفی می توانند بر ایمنی آب باران شما تأثیر بگذارند، از جمله میزان بارندگی در منطقه جغرافیایی شما، میزان آلودگی هوا، روش ها و ابزارهای مورد استفاده برای جمع آوری، تصفیه، آزمایش و ذخیره آب.
انواع خاصی از باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌ها را می‌توان با جوشاندن آب از بین برد، اما برخی دیگر ممکن است نیاز به درمان شیمیایی یا تصفیه آب قبل از نوشیدن آب داشته باشند.
برای از بین بردن آلاینده های شیمیایی مانند فلزات سنگین، ممکن است نیاز به استفاده از سیستم تصفیه آب نیز داشته باشید.
طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بارانی که برای مصارف شرب جمع آوری می شود باید فیلتر، ضد عفونی و به طور منظم آزمایش شود.
اگر نمی توانید این فرآیندها را به طور موثر انجام دهید، توصیه می شود که از آب باران جمع آوری شده فقط برای مقاصد دیگر مانند باغبانی، شستن لباس ها یا حمام کردن استفاده کنید و حتما از یک دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب منزل خود استفاده نمایید.

 

آب باران ، دستگاه تصفیه آب

به خاطر داشته باشید که مکان های خاصی در خصوص جمع آوری باران محدودیت های قانونی دارند. به این ترتیب، اگر قصد اجرای سیستم جمع‌آوری این آب را دارید، مطمئن شوید که مقدار جمع‌آوری شده و همچنین روش جمع‌آوری در منطقه شما مجاز است.

 

فروشگاه تصفیه آب نور تولید کننده و عرضه کننده دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر تصفیه آب و دارای نمایندگی های فعال در سراسر کشور جهت خدمات پس از فروش مادام العمر می باشد. اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت دارید و به مشاوره نیازمندید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *