مقالات آموزشی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس UV/انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

ما در فروشگاه اینترنتی تصفیه نور در این مقاله قصد داریم در مورد انواع دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی نکات مهمی را بررسی کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید

نکاتی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب برای خانه در نظر بگیرید

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

ملاحظات عملی قبل از خرید یک دستگاه تصفیه آب برای خانه شما
در حال حاضر چندین دستگاه تصفیه آب در بازار موجود است. همه دستگاه های تصفیه آب دارای USP های مخصوص به خود هستند و همه ادعا می کنند که بهترین کیفیت آب را ارائه می دهند.

با این حال، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تمام دستگاه های تصفیه آب دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند و الزامات اولیه خاصی دارند.

دانستن اینکه کدام یک برای شما مناسب است، به عواملی مانند فشار آب، کیفیت آب و فضای موجود بستگی دارد و اگر مطمئن نیستید که کدام یک را باید انتخاب کنید، به این راهنمای نحوه انتخاب دستگاه تصفیه آب برای انتخاب دستگاه نگاه کنید. بهترین دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی

اکنون، قبل از اینکه عمیق‌تر بررسی کنیم بهترین تصفیه‌کننده آب برای مصارف خانگی کدام است، اجازه دهید ابتدا متداول‌ترین تکنیک‌های تصفیه آب را بفهمیم.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی // رایج ترین تکنیک های تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع مختلفی از تکنیک های تصفیه آب وجود دارد، با این حال، در اینجا برخی از متداول ترین روش های تصفیه آب که مناسب بودن خود را برای مصارف خانگی ثابت کرده اند، آورده شده است.

فیلترهای کربن فعال
فیلترهای کربن فعال بر روی روش جذب کار می کنند. هنگامی که آب از فیلتر کربن عبور می کند، کربن فعال مولکول های مضر موجود در آب را جذب می کند. فیلتر کربن فعال به عنوان یک فیلتر مکمل با سایر تکنیک های تصفیه آب مانند تصفیه UV و تصفیه RO استفاده می شود.

تصفیه کننده اشعه ماوراء بنفش
تصفیه UV بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر باکتری ها و ویروس ها بدون حذف مواد معدنی ضروری است که در آب آشامیدنی شما موجود است. تصفیه آب با اشعه ماوراء بنفش دوستدار محیط زیست ترین راه برای تصفیه آب است زیرا هیچ گونه مواد شیمیایی به آب اضافه نمی کند و آب شما را هدر نمی دهد همچنین فناوری UV یک انتخاب محبوب برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی است.

دستگاه تصفیه اسمز معکوس:
فناوری RO بیشتر در دستگاه های تصفیه آب خانگی و تجاری استفاده می شود. تصفیه کننده های RO آلاینده های مضر را از طریق غشای نیمه تراوا خود فیلتر می کنند. آب فیلتر شده با RO ممکن است طعم صاف داشته باشد زیرا اسمز معکوس برخی از مواد معدنی ضروری را از آب شما حذف می کند. اگر سطح TDS در آب شما بالاتر از 500 ppm باشد، لازم است.

TDS چیست؟

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

TDS کل جامدات محلول موجود در آب شما است. TDS از نمک های معدنی و مقادیر کمی از مواد آلی که در آب حل می شوند تشکیل شده است. سطوح ایمن TDS برای بدن انسان کمتر از 500 PPM است.

به طور کلی، آب های زیرزمینی (آب چاه های حفره ای و چاه های لوله ای) برخلاف آب های سطحی (آب رودخانه ها، دریاچه ها، مخازن و حوضچه ها) TDS بالایی دارند.

برخورد دادگاه ملی سبز (NGT) در مورد تصفیه کننده های RO

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس UV/انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

امروزه به دلیل کمپین های تبلیغاتی تهاجمی و سطوح مختلف TDS در آب در سراسر کشور، دستگاه های تصفیه آب RO به بهترین دستگاه تصفیه آب در خانواده ها تبدیل شده اند.

در پاسخ به دادخواستی که توسط یک سازمان غیردولتی به نام “FRIENDS” در دهلی ارائه شده است، NGT حکم داده است که با توجه به هدر رفتن آب توسط فناوری RO و اثرات نامطلوب سلامتی آب آشامیدنی با TDS پایین و فاقد برخی مواد معدنی ضروری، آب RO استفاده از تصفیه‌کننده‌ها در مناطقی که TDS آب زیر 500 میلی‌گرم در لیتر است، ممنوع است.

از این رو، دادگاه ملی سبز به وزارت محیط‌زیست و جنگل‌ها (MOEF) دستور داده است تا با صدور اطلاعیه‌ای، تصفیه‌کننده‌های RO را که مجموع مواد جامد محلول (TDS) در آب کمتر از 500 میلی‌گرم در لیتر هستند، ممنوع کند.

این موضوع در حال حاضر در مرحله رسیدگی است و هنوز هیچ قانون نهایی در این زمینه تصویب نشده است.

در Alfaa، ما همیشه معتقد بوده‌ایم که آب با TDS کمتر از 500 میلی‌گرم در لیتر برای آلاینده‌های محلول قبل از استفاده از دستگاه تصفیه آب RO بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد، و تنها در صورت تضمین باید از RO برای آب با TDS زیر 500 میلی‌گرم در لیتر استفاده شود. لیتر به جای آب TDS کم، تصفیه کننده های UV سازگارتر با محیط زیست هستند، در حالی که از خلوص و ایمنی آب آشامیدنی، بدون هدر رفتن آب اطمینان می دهند.

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را برای مصارف خانگی انتخاب کنیم؟
در حالی که ممکن است به صورت آنلاین با دستگاه های تصفیه آب زیادی برخورد کنید، پارامترهای ذکر شده در زیر به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک از دستگاه های تصفیه آب برای مصارف خانگی بهترین است.

>>> دستگاه تصفیه آب سافت واتر Soft Water

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *