مقالات آموزشی

الکترولیت در آب!

الکترولیت در آب

نحوه اضافه کردن الکترولیت در آب!

هم آب و هم الکترولیت ها برای سلامت کلی حیاتی هستند. در حالی که مقدار کمی الکترولیت در آب وجود دارد، برای تامین نیازهای روزانه شما کافی نیست. ترفندهای ساده، مانند افزودن مقداری نمک و آب لیمو به آب ساده، می تواند به حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها در بدن کمک کند.

نکته: نوشیدنی های الکترولیتی خانگی سالم تر و قند کمتری نسبت به نوشیدنی های ورزشی دارند. بسته به ترجیحات خود، می توانید پودر الکترولیت را با آب مخلوط کنید یا مواد کاملا طبیعی مانند آبلیمو، زنجبیل و نمک را اضافه کنید تا نوشیدنی جایگزین الکترولیت خود را بسازید.

چرا الکترولیت در آب مهم است؟

منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها از عملکرد مناسب سلول ها و بافت های شما حمایت می کنند. آنها به انتقال مواد مغذی، متعادل کردن سطح PH و حذف مواد زائد از سیستم شما کمک می کنند. همانطور که کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده اشاره می کند، این مواد معدنی همچنین سطح طبیعی مایعات را در بدن شما حفظ می کنند.

الکترولیت در آب

الکترولیت در آب

عدم تعادل الکترولیت ها اغلب مقصر گرفتگی عضلات، درد شکم، نوسانات خلقی و مشکلات قلبی عروقی و سایر مسائل است. به عنوان مثال، سطوح پایین پتاسیم ممکن است بر ریتم قلب و عملکرد عضلات شما تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، پتاسیم بیش از حد ممکن است باعث تپش قلب، آریتمی و حتی فلج شود.

 

یکی از راه‌های حفظ تعادل الکترولیت‌ها، مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی این مواد مغذی است. با این حال، عوامل خاصی می توانند بر سطح الکترولیت شما تأثیر بگذارند. استفراغ و اسهال، ورزش شدید، اختلالات تنفسی مزمن و برخی داروها مانند دیورتیک ها، تنها چند نمونه هستند.

 

نوشیدنی های ورزشی ممکن است به بازیابی تعادل الکترولیت شما کمک کنند. نکته منفی این است که آنها مملو از شکر، مواد افزودنی و سایر مواد شیمیایی هستند.

 

بسته به مواد تشکیل دهنده آنها، این نوشیدنی ها می توانند به اندازه نوشابه مضر باشند. هاروارد T.H هشدار می دهد که وقتی به طور منظم مصرف شوند، ممکن است باعث افزایش وزن شما شوند و خطر ابتلا به دیابت، نقرس، بیماری قلبی و مرگ زودرس را افزایش دهند.

 

چرا وقتی می‌توانید یک نوشیدنی الکترولیتی خوشمزه و سالم در خانه درست کنید، ریسک‌های غیرضروری را انجام دهید؟ صدها دستور پخت وجود دارد که چند دقیقه طول می کشد تا آماده شوند. تنها چیزی که نیاز دارید پودر آب و الکترولیت، قرص یا مواد طبیعی مانند نمک دریا و آب لیمو است.

مطالب مفید :

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

پودر یا قرص الکترولیت در آب را امتحان کنید

پودر الکترولیت به طور گسترده در اکثر فروشگاه های بهداشتی و داروخانه ها موجود است. به طور کلی، این محصول و سایر محلول های الکترولیت خوراکی در صورت اسهال و سایر شرایطی که ممکن است باعث کم آبی بدن شوند، توصیه می شود. همچنین برای ورزشکاران و افراد فعالی که ممکن است آب و الکترولیت ها را در طول ورزش شدید از دست بدهند، انتخاب خوبی است .

نحوه اضافه کردن الکترولیت در آب!

نحوه اضافه کردن الکترولیت در آب!

این مواد مغذی به شکل قرص نیز در دسترس هستند. احتمالاً آن بطری هایی را دیده اید که حاوی قرص های جوشان در طعم های مختلف هستند. فقط آنها را در آب حل کنید، و یک نوشیدنی با طراوت و سالم دریافت خواهید کرد که شما را هیدراته نگه می دارد و سطح الکترولیت شما را متعادل می کند.

 

چه پودر الکترولیت یا قرص را ترجیح دهید، مهم است که توجه داشته باشید که کیفیت و ترکیب آنها در بین برندها متفاوت است. در حالت ایده‌آل، فرمولی بدون قند اضافه انتخاب کنید. اگر به محرک ها حساس هستید، به دنبال پودرها و قرص های الکترولیت بدون کافئین باشید. برخی از این محصولات برای ورزشکاران طراحی شده اند و الکترولیت بیشتری دارند.

 

از تمام مواد طبیعی استفاده کنید

برخی از غذاها مانند مرکبات به طور طبیعی سرشار از الکترولیت هستند و می توان آنها را با آب مخلوط کرد. به عنوان مثال، الکترولیت های آب لیمو شامل کلسیم، پتاسیم، منیزیم و مقدار کمی از سدیم است. آب پرتقال مقدار کمی کلسیم و منیزیم بیشتری دارد. آب گریپ فروت بیشترین میزان کلسیم را دارد.

 

نصف فنجان آب مرکبات تازه را با یک یا دو فنجان آب مخلوط کنید. مقداری نمک اضافه کنید تا سدیم بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید. به عنوان مثال، نمک دریا، 590 میلی گرم سدیم در هر چهارم قاشق چای خوری فراهم می کند. انجمن قلب آمریکا 1500 تا 2300 میلی گرم سدیم در روز را توصیه می کند. مصرف بیش از حد این ماده معدنی ممکن است فشار خون شما را افزایش داده و باعث احتباس مایعات شود، بنابراین آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

 

کارشناسان دانشگاه ایالتی آریزونا چند دستور العمل برای آب الکترولیت خانگی به اشتراک گذاشته اند. آنها استفاده از مواد طبیعی را توصیه می کنند، مانند:

  • آب نارگیل
  • آب لیمو
  • آب انار
  • زنجبیل رنده شده

به عنوان مثال، می توانید سه فنجان آب معدنی، آب یک لیمو، یک چهارم قاشق چایخوری نمک، دو قاشق غذاخوری شهد آگاو و زنجبیل رنده شده را مخلوط کنید. همه مواد را در یک شیشه بریزید، خوب هم بزنید و لذت ببرید. اگر رژیم دارید یا سعی می کنید قند را کاهش دهید، شهد آگاو را با استویا، یک شیرین کننده طبیعی جایگزین کنید.

پیشنهاد می شود>>> خرید دستگاه تصفیه آب

می توانید آب نارگیل را نیز به مخلوط اضافه کنید. نصف فنجان آب نارگیل 7 درصد منیزیم، 6.5 درصد از پتاسیم توصیه شده روزانه و 2 درصد از مقدار توصیه شده روزانه کلسیم را به خود اختصاص می دهد. همچنین 126 میلی گرم سدیم به بدن می رساند – که حدود 5.5 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. فقط مطمئن شوید که برندی بدون شکر و طعم های مصنوعی انتخاب کرده اید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *