مقالات آموزشی

نحوه متعادل کردن PH آب لوله کشی!

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، PH آب لوله کشی

نحوه متعادل کردن PH آب لوله کشی!

آب لوله کشی نباید خیلی اسیدی یا بازی باشد. معمولاً در مقیاس pH از 0 تا 14 حدود 7 یا خنثی است. اگر منبع آب مخصوصا اسیدی یا قلیایی دارید، یک فیلتر یا انژکتور آب می تواند به تعادل PH  آب لوله کشی کمک کند.

 

تاثیر عدم تعادل PH آب لوله کشی

آب با سطح pH کمی اسیدی کمتر از 6.5 ممکن است حاوی سطوح بالایی از آهن، منگنز و سایر فلزات سمی باشد. این آب «نرم» در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند لوله‌های فلزی را از بین ببرد و سپس فلزات را از لوله‌ها به منبع آب شما هدایت کند. آب اسیدی همچنین طعم ناخوشایند ترش یا فلزی دارد و ممکن است لکه‌های مایل به آبی روی سینک‌ها و لباس‌های شسته‌شده شما باقی بگذارد. آب بیش از حد قلیایی، که اندازه آن بزرگتر از 8 است، می تواند طعم تلخی داشته باشد، مانند نوشابه صاف، و همچنین باعث خوردگی لوله ها می شود. نوشیدن این آب شیر «سخت» خطرناک نیست، اما می‌تواند روی ظروف رسوب کند و کف کردن صابون را هنگام شستشو سخت کند.

 

چرا PH آب لوله کشی متفاوت است؟

سطح PH آب لوله کشی شما تا حد زیادی تحت تأثیر منبع آب آشامیدنی و نوع مواد معدنی موجود در سنگ است. آلودگی و باران اسیدی نیز می تواند بر PH آب لوله کشی تأثیر بگذارد.

 pH آب لوله کشی خود را با استفاده از کاغذ تورنسل اندازه گیری کنید – فقط کمی آب روی آن بریزید و تغییر رنگ را مشاهده کنید تا مقدار pH را نشان دهد. آب آشامیدنی معمولاً بین 6 تا 8.5 در مقیاس PH است.

 

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد، فیلتر آب

 

سیستم های فیلتراسیون

آب لوله کشی را در نقطه ورود به خانه خنثی کنید. یک فیلتر خنثی کننده آب لوله کشی شما را با حرکت دادن آب در یک سیستم و عبور آن از فیلتری حاوی ماده خنثی کننده متعادل می کند. هنگامی که PH بیشتر از 6 است، از کربنات کلسیم برای تصفیه آب و نزدیکتر کردن آن به 7 استفاده می شود. اکسید منیزیم مصنوعی، آب با PH کمتر از 6 را خنثی می کند.

 

تزریق آب

جایگزینی برای فیلتر خنثی کننده، که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و خطر سخت شدن بیش از حد آب را دارد، تزریق خاکستر سودا یا اسید است. خاکستر سودا، همچنین به عنوان کربنات سدیم شناخته می شود و سطح pH آب بیش از حد اسیدی را هنگامی که به یک سیستم آبی اضافه می شود، افزایش می دهد. یک سیستم خانگی برای تزریق نصب کنید که آب لوله کشی را در نقطه ورودی خنثی می کند. توجه داشته باشید که افرادی که رژیم های غذایی کم سدیم دارند باید مراقب استفاده از کربنات سدیم برای خنثی سازی باشند و قبل از نصب باید با پزشک مشورت کنند. برای آب خیلی سخت یا قلیایی، از سیستم تزریق اسید استفاده کنید. اسید استیک که در سرکه، اسید سیتریک یا آلوم یافت می‌شود، برای نزدیک‌تر کردن pH به 7 استفاده می‌شود. سیستم‌های تزریق به تعمیر و نگهداری منظم و جایگزینی مواد شیمیایی نیاز دارند که ممکن است نیاز به جابجایی خاصی داشته باشد.

 

PH  آب معیاری برای سنجش اسیدیته آن است و آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استانداردهای سختگیرانه ای را برای سطوح مناسب pH در آب آشامیدنی حفظ می کند. تعدادی از عوامل می توانند بر pH آب تأثیر بگذارند، و در حالی که هیچ آب آشامیدنی شهری در ایالات متحده استانداردهای EPA را برای ایمنی نقض نمی کند، pH  اطلاعاتی در مورد منبع و تصفیه آن آب ارائه می دهد.

 

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

اهمیت

به گفته دانشگاه رود آیلند،pH  یکی از رایج‌ترین آنالیزها در آزمایش خاک و آب است و معیار استاندارد اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول است. اشاره می کند که آب خالص با pH 7 خنثی در نظر گرفته می شود، و محلول هایی با pH کمتر از 7 اسیدی هستند و در حالی که محلول های قلیایی دارای pH بیشتر از 7 هستند. طبق گفته دانشگاه،pH  آب به طور کلی به صورت الکترونیکی اندازه گیری می شود، اما ممکن است همچنین با استفاده از رنگهای حساس به اسید روی نوارهای آزمایشی به نام کاغذ تورنسل تجزیه و تحلیل شود.

 

EPA  هشدار می دهد که مصرف بیش از حد آب اسیدی یا قلیایی مضر است. آب آشامیدنی باید دارای pH 6.5-8.5 باشد تا در استانداردهای EPA قرار گیرد، و آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که حتی در محدوده pH قابل قبول، آب با pH کمی بالا یا پایین به دلایل مختلفی می‌تواند جذاب نباشد. به گفته وب سایتEPA، آب با pH بالا احساس لغزندگی دارد، طعمی شبیه به جوش شیرین دارد و ممکن است رسوباتی روی وسایل باقی بگذارد. آب با pH پایین، از طرف دیگر، ممکن است طعم تلخ یا فلزی داشته باشد و ممکن است به خوردگی وسایل کمک کند.

 

منابع قلیایی

دانشگاه رود آیلند اشاره می کند که آب با pH بالا می تواند از مواد معدنی محلول ناشی شود. به عنوان مثال، آب های زیرزمینی در مناطقی با سنگ آهک، معمولاً pH بالاتری نسبت به آب های یخ زده یا باران دارند. آلودگی فاضلاب آب آشامیدنی به دلیل وجود مواد شوینده شیمیایی و سایر مواد شوینده می تواند PH را افزایش دهد. در نهایت، بسیاری از کارخانه های فرآوری شهری برای جلوگیری از خوردگی اسیدی لوله ها، pH آب را به طور مصنوعی افزایش می دهند.

 

مشکلات دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

 

منابع اسیدیته

به گفته دانشگاه رود آیلند، آب مناطق تحت تاثیر باران اسیدی ممکن است دارای pH پایین باشد. آنها همچنین نشان می دهند که آب یخچال ها به طور کلی pH کمتری نسبت به آب های زیرزمینی دارد. به طور خاص، دی اکسید کربن محلول اسیدیته آب را افزایش می دهد، که ممکن است در منابع آب آشامیدنی قابل توجه باشد، اما به طور کلی در طول پردازش آب شهری تصفیه می شود. دانشگاه ویلکس اشاره می کند که خاکستر سودا، یک ماده شیمیایی قلیایی، گاهی اوقات برای تصفیه آب با pH پایین استفاده می شود، اما سدیم اضافه می کند.

 

نتیجه گیری

دانشگاه ویلکس به مشکل دیگری در ارتباط با آب آشامیدنی و pH اشاره می کند: آب با pH بالا اغلب سخت است. آنها خاطرنشان می کنند که آب سخت “خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند، اما می تواند باعث مشکلات زیبایی شود.” از جمله مشکلات مرتبط با آب سخت، آنها تشکیل رسوب روی وسایل، طعم تلخ، مشکل کف کردن صابون ها و کاهش راندمان آبگرمکن را ذکر می کنند. آنها پیشنهاد می کنند که آب را می توان با دستگاه های نرم کننده آب تبادل یونی نرم کرد.

 

فروشگاه تصفیه آب نور تولید کننده و عرضه کننده دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر تصفیه آب و دارای نمایندگی های فعال در سراسر کشور جهت خدمات پس از فروش مادام العمر می باشد. اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت دارید و به مشاوره نیازمندید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *