مقالات آموزشی

معرفی کامل فیلتر UV تصفیه آب!

فیلتر UV

فیلتر uv تصفیه آب دستگاه تصفیه آب خانگی!

لامپ uv یا فیلتر uv تصفیه آب یا فیلتر مرحله دهم یا همان فیلتر شماره 10 در دستگاه تصفیه آب خانگی، خاصیت گند زدایی و از بین بردن میکروب ها و ویروس های داخل آب را بر عهده دارد. این لامپ به دلیل تاباندن اشعه فرابنفش نسبت به فیلترهای شیمیایی از ایمنی و بهداشت بالاتری برخوردار است.

معمولا فیلتر یو وی روی دستگاه های اسمز معکوس تصفیه آب، از کارخانه نصب نمی‌شوند. چون ضرورتی وجود ندارد. اما می‌توان به طور جداگانه آنها را خریداری کرد و به کمک پایه های مخصوص به دستگاه تصفیه آب متصل کرد.

فرابنفش یا UV که خلاصه شده کلمه Ultraviolet می‌باشد و به اشعه‌ای گفته می‌شود که طول موج آن در حدود 10 الی 400 نانومتر بوده و این موج کوتاه تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو ایکس می‌باشد.

نوری که از خورشید تابیده می‌شود تقریبا 10% آن را اشعه فرابنفش تشکیل می‌دهد. اشعه فرابنفشی (UV) که از خورشید تابیده می‌شود در بسیاری از موارد می‌تواند باعث ضدعفونی شدن آب و هوا و زمین شود.

از لامپ یووی در صنعت پزشکی و در بخش های مختلفی همچون لامپ فتوتراپی، ضدعفونی کردن هوا، تجهیزات پزشکی و … استفاده می‌شود.

 

فیلتر UV

 

مزایای استفاده از لامپ uv:

  1. حذف باکتری ها و ویروس ها از آب
  2. ضدعفونی کننده ی خودکار آب
  3. بدلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی برای بدن انسان مضر نمی‌باشد.
  4. خرید و تعویض اسان فیلتر
  5. بدون تغییر در طعم و مزه آب
  6. سرعت بالا در گند زدایی آب

لامپ های یو وی از نظر نوع عملکرد و ساختار همگی مشابه هم هستند و لامپ هایی اند دارای جیوه فعال که اشعه فرابنفش از خود تولید می‌کند. اما تفاوت این لامپ ها در شکل ظاهری آنهاست که ممکن است دو سر سوکت دار باشد و یا تنها یک سر سوکت داشته باشد. همچنین میزان قدرت این لامپ ها هم ممکن است متفاوت باشند. اما اکثرا لامپ 6 وات هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *