مقالات آموزشی

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟//اثرات مضر سرب در آب آشامیدنی

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟برای پاسخ به این سوال و متوجه شدن الزام دستگاه تصفیه آب این مقاله را مطالعه کنید.چون به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

نوشیدن آب لوله کشی

به نظر می رسد بحث بین نوشیدن آب لوله کشی یا آب بطری بی پایان است. بحث خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ را باید از اینجا شروع کنیم.

در اکثر نقاط ایالات متحده و کانادا، نوشیدن آب لوله کشی از سیستم های آب عمومی بی خطر است. آب لوله کشی که به درستی تصفیه شده است به اندازه آب تصفیه شده ایمن است و مواد معدنی ضروری را در اختیار شما قرار می دهد.
حتی اگر نوشیدن آب لوله کشی بی خطر است، باز هم ایده خوبی است که مراقب توصیه های آب محلی در منطقه خود باشید. موقعیت هایی مانند شکستگی خط آب یا خرابی تجهیزات در تصفیه خانه می تواند منجر به آلودگی موقت شود.

چه چیزهایی ممکن است آب لوله کشی را نا امن کند؟

بر اساس EPA ، آب می تواند با انواع مختلفی از آلاینده ها آلوده شود که ممکن است آن را نا ایمن کند.

 

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد

 

باکتری ها و انگل ها

آب لوله کشی می تواند حاوی میکروارگانیسم هایی مانند باکتری یا انگل باشد که شما را بیمار می کند. اگر میکروارگانیسم های بالقوه خطرناک در آب لوله کشی شناسایی شوند استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند بسیار کار آمد و مفید باشد .

کریپتوسپوریدیوم ، ای کولای و ژیاردیا

سه موجود مضری هستند که می توانند از طریق فاضلاب به آب آشامیدنی نشت کنند.

مواد شیمیایی

هم مواد شیمیایی مصنوعی و هم طبیعی می توانند به آب آشامیدنی راه پیدا کنند. آفت کش ها، سفید کننده ها و سموم باکتریایی برخی از موارد بالقوه ای هستند که می توانند اثرات مضر سلامتی داشته باشند که حذف این مواد از طریق دستگاه های تصفیه آب خانگی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

سایر مواد شیمیایی مانند بیسفنول-A و مواد دارویی نیز گاهی در منابع آب زیرزمینی شناسایی می شوند. اغلب این مواد شیمیایی قبل از رسیدن به شیر شما فیلتر می شوند.

 

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

 

عناصر رادیواکتیو

عناصر رادیواکتیو مواد شیمیایی مانند اورانیوم، سزیم، پلوتونیوم گاهی اوقات در آب آشامیدنی شناسایی می شوند. این عناصر می توانند تشعشعات یونیزه کننده منتشر کنند که می تواند به سلول های بدن شما آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد بنابر این استفاده از یک دستگاه اسمز معکوس برای حذف این عناصر بسیار مفید و کارامد می باشد.
انواع دیگر پرتوهای یونیزان که افراد در معرض آن قرار دارند عبارتند از اشعه ایکس و اشعه ماوراء بنفش.

فلزات سنگین

فلزات سنگین مانند آرسنیک، جیوه یا سرب می توانند از طریق لوله کشی و خطوط خدمات و همچنین از طریق رسوبات معدنی طبیعی وارد منبع آب شما شوند. EPA می گوید افرادی که مقدار زیادی از این مواد معدنی را مصرف می کنند ممکن است دچار مسمومیت ناگهانی یا طولانی مدت شوند که به موارد زیر مرتبط است:

  • سرطان
  • کم خونی
  • آسیب کبدی
  • آسیب کلیه
  • آسیب روده

 

دستگاه تصفیه آب و فیلتر تصفیه آب

شما در حال خواندن مقاله خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ می باشید..امیدواریم مفید واقع شود

چه کسانی در برابر آلاینده های آب آسیب پذیرتر هستند؟

گروه های خاصی از مردم نسبت به محدودیت ها حساس تر هستند. آنها عبارتند از:

  • نوزادان
  • بچه های جوان
  • زنان حامله
  • بزرگسالان بیش از 65 سال
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند
  • افراد مبتلا به HIV یا ایدز
  • افراد مبتلا به سایر شرایط تضعیف کننده سیستم ایمنی

 

تاثیر آب تصفیه شده در دوران بارداری

 

کودکان، نوزادان و جنین ها حجم خون کمتری نسبت به بزرگسالان دارند و آلاینده هایی مانند فلزات سنگین می توانند تأثیر بیشتری روی آنها بگذارند. افرادی که دچار نقص ایمنی هستند ممکن است در برابر باکتری ها و انگل ها آسیب پذیرتر باشند که برای این دسته از افراد استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار مهم می باشد.

آیا می توانید بگویید که آیا آب لوله کشی شما برای نوشیدن بی خطر است؟

طعم، ظاهر یا بوی عجیب ممکن است نشان دهنده آلودگی یا نقص در هنگام تصفیه آب باشد. اما در برخی موارد، این ناهنجاری ها ممکن است ناشی از محتوای مواد معدنی باشد.

 

دستگاه تصفیه آب از کجا بخریم

 

عوارض نوشیدن آب لوله کشی

یکی از موراد مهم در پاسخ دادن به سوال خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ می باشد.

نوشیدن آب لوله کشی آلوده به میکروارگانیسم ها می تواند منجر به بیماری های گوارشی شود. علائم رایج عبارتند از:

  • اسهال
  • استفراغ
  • سردرد
  • تب
  • نارسایی کلیه

شما همچنین می توانید از آب آشامیدنی آلوده به هپاتیت یا وبا مبتلا شوید، که به ویژه در افرادی که دارای نقص ایمنی هستند ممکن است اثرات شدیدی بر سلامتی داشته باشد بنا براین برای حفاظت از خود و خانواده تان استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند بسیار مفید و کار امد باشد.

 

خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

 

جایگزین های آب لوله کشی چیست؟

آب تصفیه شده از طریق دستگاه های تصفیه آب جایگزین بالقوه برای آب لوله کشی هستند.

 

فرآیند تصفیه آب چگونه است؟

اگر فرایند تصفیه را بدانید شاید درک سوال خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ را بیشتر لمس کنید.

فرآیند تصفیه آب، فرآیندی که طی آن ترکیبات شیمیایی نامطلوب ، مواد آلی و معدنی و آلاینده‌های بیولوژیکی از آب حذف می‌شوند. آن فرآیند نیز شامل تقطیر (تبدیل مایع به بخار برای متراکم کردن آن به حالت مایع) و دیونیزه کردن ( حذف یون از طریق استخراج نمک های محلول) می باشد. یکی از اهداف اصلی تصفیه آب، تامین آب آشامیدنی تمیز است. تصفیه آب همچنین نیازهای کاربردهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و صنعتی را برای آب تمیز و آشامیدنی برآورده می کند. فرآیند تصفیه آب غلظت آلاینده هایی مانند ذرات معلق، انگل ها، باکتری ها ، جلبک ها ، ویروس ها و قارچ ها را کاهش می دهد . تصفیه آب در مقیاس های بزرگ (مثلاً برای کل شهر) تا کوچک (مثلاً برای خانواده های فردی) انجام می شود.

اکثر جوامع به منابع آب طبیعی به عنوان منابع جذبی برای تصفیه آب و برای استفاده روزمره متکی هستند. به طور کلی، این منابع را می توان به عنوان آب های زیرزمینی یا سطحی طبقه بندی کرد و معمولاً شامل سفره های زیرزمینی ، نهرها، رودها ، رودخانه ها و دریاچه ها می شود. با پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، اقیانوس ها و دریاهای آب شور نیز به عنوان منابع آب جایگزین برای آشامیدن و مصارف خانگی مورد استفاده قرار گرفته اند.

تعیین کیفیت آب

شواهد تاریخی نشان می دهد که تصفیه آب توسط تمدن های باستانی به رسمیت شناخته شده و انجام می شده است. درمان‌های اولیه برای تصفیه آب در نوشته‌های یونانی و سانسکریت ثبت شده است و مصری‌ها از 1500 سال قبل از میلاد از زاج برای بارندگی استفاده می‌کردند .

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی

 

در دوران مدرن، کیفیتی که آب باید به آن تصفیه شود، معمولاً توسط سازمان‌های دولتی تعیین می‌شود. استانداردهای دولتی چه در سطح محلی، چه در سطح ملی یا بین المللی تنظیم شوند، معمولاً حداکثر غلظت آلاینده های مضر را که می توان در آب سالم مجاز دانست، تعیین می کند. از آنجایی که بررسی ساده آب بر اساس ظاهر تقریباً غیرممکن است، فرآیندهای متعددی مانند آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی برای آزمایش سطوح آلودگی ایجاد شده است. سطوح مواد شیمیایی آلی و معدنی مانند کلرید، مس ، منگنز ، سولفات ها و روی ، پاتوژن های میکروبی، مواد رادیواکتیو و جامدات محلول و معلق و همچنین pHبو، رنگ و طعم، برخی از پارامترهای رایجی هستند که برای ارزیابی کیفیت آب و سطوح آلودگی آنالیز می شوند.

روش های معمولی خانگی مانند جوشاندن آب یا استفاده از فیلتر کربن فعال می تواند برخی از آلاینده های آب را حذف کند. اگرچه این روش‌ها به دلیل استفاده گسترده و کم هزینه محبوب هستند، اما اغلب آلاینده‌های خطرناک‌تر را حذف نمی‌کنند. مثلاً آب چشمه طبیعی ازچاه های آرتزین از نظر تاریخی برای تمام اهداف عملی تمیز در نظر گرفته می شدند، اما در دهه اول قرن بیست و یکم به دلیل نگرانی در مورد آفت کش ها ، کودها و سایر مواد شیمیایی از سطح ورودی به چاه ها مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه، چاه‌های آرتزین تحت درمان و آزمایش‌هایی قرار گرفتند، از جمله آزمایش‌هایی برای انگل Cryptosporidium .

همه مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش سال 2017 سازمان ملل متحد (UN)سازمان جهانی بهداشت (WHO)، 2.1 میلیارد نفر به نوشیدنی ایمن و قابل اعتماد دسترسی ندارند. تامین آب در منزل هشتاد و هشت درصد از چهار میلیارد مورد سالانه ازاسهال گزارش شده در سراسر جهان به کمبود آب آشامیدنی بهداشتی نسبت داده شده است. هر ساله تقریباً 525000 کودک زیر پنج سال به دلیل اسهال، دومین عامل مرگ و میر جان خود را از دست می دهند، و 1.7 میلیون نفر به دلیل بیماری های اسهالی ناشی از آب ناسالم، همراه با بهداشت نامناسب و بهداشت ناکافی، بیمار می شوند.

 

ارزش غذایی آب!

انقدر مهم می باشد که می تواند به تنهایی پاسخگوی سوال خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ باشد.

متخصصان سلامت می گویند که آب یک ماده مغذی حیاتی است و نوشیدن مقدار زیادی از آن را توصیه می کنند. اگرچه ارزش غذایی آب چندان چشمگیر به نظر نمی رسد. چیزی که ممکن است ندانید این است که ترکیب آن به منبع بستگی دارد.

 

چرا به آب نیاز دارید؟

50 تا 75 درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. این جزء جدایی ناپذیر خون، بزاق، شیره های گوارشی، سلول ها و بافت های شما است. پوست شما را مرطوب می کند، مفاصل شما را روان می کند، اکسیژن را به سلول های شما می رساند و به دفع مواد زائد کمک می کند.

 

این مایع حیاتی برای متابولیسم انرژی نیز ضروری است. مواد معدنی، ویتامین های محلول در آب و سایر مواد مغذی را حل می کند تا بدن شما بتواند از آنها استفاده کند. علاوه بر این، آب دمای بدن شما را تنظیم می کند و هضم مناسب را تضمین می کند. همچنین به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید و هیدراته نگه دارید.

 

ارزش غذایی آب

 

بر اساس یک بررسی کوچک منتشر شده در نسخه ژوئن 2016Frontiers in Nutrition ، افزایش هیدراتاسیون ممکن است کاهش وزن را تسهیل کند و از دیابت محافظت کند. محققان می گویند که آب به دلیل خواص ترموژنیک ممکن است به پیشگیری از چاقی کمک کند. علاوه بر این، ممکن است لیپولیز یا تجزیه چربی را تحریک کرده و متابولیسم شما را بالا ببرد.

 

علاوه بر این، لازم نیست نگران کالری آب باشید. فقط مطمئن شوید که از آب طعم‌دار، آب ویتامینه و سایر نوشیدنی‌های شیرین دوری کنید. آب ساده فاقد شکر، کالری، مواد افزودنی یا نگهدارنده است. تشنگی شما را فرو می نشاند و به سرعت سیرتان می کند، که به نوبه خود ممکن است به جلوگیری از پرخوری کمک کند.

 

ارزش غذایی آب، حقایق تغذیه آب

آب فاقد پروتئین، کربوهیدرات یا چربی است، بنابراین آیا ارزش غذایی دارد؟ پاسخ بله دارد. همه انواع آب، از جمله آب لوله کشی، عناصر کمیاب مانند مس، منیزیم و کلرید را فراهم می کنند. آب چشمه و آب معدنی گازدار مغذی ترین هستند، زیرا از منابع زیرزمینی غنی از مواد معدنی و عناصر کمیاب می آیند.

 

در اینجا یک تقسیم سریع از انواع مختلف آب، در هر وعده یک فنجان آورده شده است:

  • آب لوله کشی: 7 میلی گرم کلسیم، 2 میلی گرم منیزیم، 9 میلی گرم سدیم و 0.02 میلی گرم روی
  • آب معدنی گازدار طبیعی: 60 میلی گرم کلسیم و 17 میلی گرم منیزیم
  • آب معنی معمولی: 24 میلی گرم کلسیم، 5 میلی گرم منیزیم و 5 میلی گرم سدیم

 

کلسیم، یکی از مواد معدنی موجود در آب است که استخوان ها و دندان های شما را سالم نگه می دارد، ضربان قلب را تنظیم می کند و به لخته شدن خون کمک می کند. طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، میزان مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان 1000 میلی گرم است.

 

ارزش غذایی آب

 

به عنوان مثال، آب معدنی گازدار طبیعی، 60 میلی گرم کلسیم در هر فنجان تامین می کند. اگر هشت فنجان در روز بنوشید، این 480 میلی گرم کلسیم است که تقریباً نیمی از مصرف توصیه شده روزانه است.

 

آب همچنین منبع خوبی از منیزیم است. این ماده معدنی متابولیسم انرژی، سطح قند خون، ضربان قلب، انقباضات عضلانی و غیره را تنظیم می کند. مقدار توصیه شده روزانه 400 تا 420 میلی گرم برای مردان بالغ و 310 تا 320 میلی گرم برای زنان بالغ است.

 

بیشتر انواع آب بطری شده حدود 5 میلی گرم منیزیم در هر فنجان دارند، بنابراین هشت فنجان 40 میلی گرم از این ماده مغذی را تامین می کند. این تقریباً 10 درصد از مصرف روزانه توصیه شده منیزیم برای مردان است.

 

آیا آب باعث کاهش وزن می شود؟

این نوشیدنی بدون کالری می تواند کاهش وزن را آسان تر کند. آب نه تنها سیری را افزایش می دهد، بلکه به کاهش کل غذای مصرفی شما کمک می کند و متابولیسم شما را افزایش می دهد .

 

یک مطالعه کوهورت منتشر شده در مجله Nutrients در اکتبر 2016 نشان می دهد که جایگزینی یک وعده نوشابه یا آبجو در روز با آب ممکن است از چاقی جلوگیری کرده و کاهش وزن را تسهیل کند. چاقی یک عامل خطر اصلی برای دیابت، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن است، بنابراین مصرف آب ممکن است با کمک به دستیابی به وزن طبیعی در برابر این بیماری ها محافظت کند.

 

ارزش غذایی آب

 

اگر همیشه گرسنه هستید یا میل به خوردن میان وعده دارید، آب گازدار بنوشید. بر اساس یک مطالعه کوچک که در مجله علوم تغذیه و ویتامین شناسی در فوریه 2012 منتشر شد، این نوشیدنی ممکن است کنترل اشتها را بهبود بخشد و احساس سیری را افزایش دهد. زنانی که آب گازدار می نوشیدند نسبت به افرادی که آب ساده می نوشیدند احساس سیری بیشتری داشتند.

 

به یاد داشته باشید که آب کالری ندارد. از آن به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی های انرژی زا، کاپوچینو، فراپه، میلک شیک و سایر نوشیدنی های شیرین استفاده کنید. این تغییر کوچک می تواند به شما کمک کند چند صد کالری در روز ذخیره کنید. برای از دست دادن یک پوند چربی نیاز به کسر 3500 کالری است، به این معنی که تنها با تعویض نوشابه با آب ساده می توانید در عرض چند هفته لاغرتر شوید.

بیشتر بخوانید >>> بهترین دستگاه تصفیه آب

فرآیند تصفیه آب

بیشتر آب مورد استفاده در کشورهای صنعتی در تصفیه خانه های آب تصفیه می شود. اگرچه روش هایی که این گیاهان در پیش تصفیه استفاده می کنند به اندازه آنها و شدت آلودگی بستگی دارد، اما این روش ها برای اطمینان از انطباق کلی با مقررات ملی و بین المللی استاندارد شده اند. اکثر آب پس از پمپاژ از منبع طبیعی خود یا هدایت آن از طریق خطوط لوله به مخازن نگهداری تصفیه می شود. پس از انتقال آب به یک مکان مرکزی، فرآیند تصفیه آغاز می شود.

 

مشکلات دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

امیدواریم تا اینجا از مقاله و مطلب آموزشی خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ لذت برده باشید..در ادامه با ما همراه باشید

پیش تصفیه

در پیش تصفیه، آلاینده های بیولوژیکی، مواد شیمیایی و سایر مواد از آب حذف می شوند. اولین مرحله در این فرآیند غربالگری است که زباله های بزرگی مانند چوب و زباله را از آبی که قرار است تصفیه شود حذف می کند. غربالگری معمولاً هنگام تصفیه آب های سطحی مانند دریاچه ها و رودخانه ها استفاده می شود. آب های سطحی خطر بیشتری دارند. پیش تصفیه ممکن است شامل افزودن مواد شیمیایی برای کنترل رشد باکتری ها در لوله ها و مخازن (پیش کلره) و مرحله ای باشد که شامل ماسه می شود. فیلتراسیون ، که به ته نشین شدن جامدات معلق در کف مخزن کمک می کند.

پیش آماده سازی، که در آن آب با محتوای معدنی بالا (آب سخت) با آن تصفیه می شود. کربنات سدیم (خاکستر سودا) نیز بخشی از فرآیند پیش تصفیه است. در طی این مرحله، کربنات سدیم به آب اضافه می‌شود تا کربنات کلسیم را که یکی از اجزای اصلی پوسته‌های موجودات دریایی است و یک ماده فعال در آهک کشاورزی است، خارج کند. آب سخت ، که رسوبات معدنی را پشت سر می گذارد و می تواند لوله ها را مسدود کند، برای دستیابی به قوام مشابه با آب نرم ، تغییر می یابد .

پیش کلرزنی که اغلب مرحله نهایی پیش تصفیه و یک روش استاندارد در بسیاری از نقاط جهان است، توسط دانشمندان مورد سوال قرار گرفته است. در طول فرآیند پیش کلرزنی، کلر به آب خامی که ممکن است حاوی غلظت بالایی از مواد آلی طبیعی باشد، اعمال می شود. این ماده آلی در طول فرآیند ضدعفونی با کلر واکنش می دهد و می تواند منجر به تشکیل محصولات جانبی ضد عفونی (DBPs)، مانند تری هالومتان ها، اسیدهای هالواستیک، کلریت و برومات شود. قرار گرفتن در معرض DBP ها در آب آشامیدنی می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. نگرانی ها از ارتباط احتمالی این عمل بامعده و سرطان مثانه و خطرات ورود رهاسازیکلر به محیط زیست می باشد.

سایر مراحل تصفیه

پس از پیش تصفیه، عملیات شیمیایی و پالایش ممکن است رخ دهد. این فرآیند شامل انعقاد ، مرحله ای که در آن مواد شیمیایی اضافه می شود که باعث می شود ذرات کوچک معلق در آب به هم بچسبند. و بعد با لخته سازی دنبال می شود، که آب را با پاروهای بزرگ مخلوط می کند تا ذرات منعقد شده را بتوان به صورت توده های بزرگتر (یا “لخته”) که به آرامی در کف مخزن یا حوضه قرار می گیرند، کنار هم قرار داد.

 

دستگاه تصفیه آب از کجا بخریم

 

پس از ته نشین شدن اکثر ذرات معلق، آب از حوضچه لخته سازی خارج شده و سپس وارد یک حوضچه می شود.حوضه رسوبی . حوضه های ته نشینی آب های تصفیه شده را در طول فرآیند تصفیه حرکت می دهند در حالی که اجازه می دهند ذرات باقی مانده ته نشین شوند. لجن‌هایی که در کف مخزن ظاهر می‌شوند برداشته و تحت درمان قرار می‌گیرند. از آن حوضه آب به مرحله بعدی یعنی فیلتراسیون منتقل می شود که ذرات معلق باقیمانده و لخته های ته نشین نشده علاوه بر بسیاری از میکروارگانیسم ها و جلبک ها را حذف می کند.

گندزدایی آخرین مرحله در تصفیه آب است. در این مرحله، میکروب های مضر مانند باکتری ها ، ویروس ها و تک یاخته ها با افزودن مواد شیمیایی ضد عفونی کننده از بین می روند. ضدعفونی معمولا شامل نوعی از کلر ، به ویژه کلرامین ها یا دی اکسید کلر است. کلر یک گاز سمی است که در اثر انتشار ناشی از استفاده از آن خطراتی را به همراه دارد. برای جلوگیری از این خطرات، برخی از تصفیه خانه های آب از ازن ،اشعه ماوراء بنفش ، یا ضدعفونی پراکسید هیدروژن به جای کلر استفاده می کنند. سایر روش‌های تصفیه عبارتند از اولترافیلتراسیون برای مواد محلول خاص، تبادل یونی برای حذف یون‌های فلزی و فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان .

در مناطق خاصی از جهان که به تصفیه خانه های آب دسترسی ندارند، باید از روش های جایگزین تصفیه استفاده شود. این روش ها شامل جوشاندن ، فیلتر کربن فعال دانه ای، تقطیر، اسمز معکوس و تقطیر غشایی تماس مستقیم است.

تصفیه آب صنعتی

علاوه بر مصارف شرب و خانگی، صنایع نیز مقادیر قابل توجهی آب مصرف می کنند. به عنوان مثال، صنایع شیمیایی، نفت ، فرآوری مواد غذایی و نساجی به آب برای تولید، فرآوری، گرمایش، سرمایش، شستشو و سایر کاربردها نیاز دارند. چنین سیستم های صنعتی به آب تصفیه شده نیاز دارند و عدم تصفیه مناسب می تواند منجر به مسائلی مانند پوسته پوسته شدن، خوردگی ، رسوب ، رشد باکتری در لوله کشی یا تجهیزات پردازش و کیفیت پایین محصول شود. علاوه بر فرآیندهای تصفیه آب معمولی، تصفیه آب صنعتی ممکن است شامل تکنیک های تخصصی مانند الکترودیونیزاسیون، تبادل یونی، سیستم های غشایی، ازن، تصفیه، تبخیر و تابش اشعه ماوراء بنفش باشد. انتخاب فناوری به کیفیت آب خام و استفاده صنعتی مورد نظر بستگی دارد.

 

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد

 

تصفیه آب شور

اکثریت قریب به اتفاق جوامع برای تامین آب آشامیدنی و خانگی به منابع آب شیرین متکی هستند. با این حال، با کاهش ذخایر آب شیرین و افزایش تقاضای آب که توسط عوامل طبیعی مانند خشکسالی ، سیل و اثرات تغییرات آب و هوایی پیچیده شده است ، چندین کشور شروع به استفاده از اقیانوس ها و دریاهای داخلی به عنوان منابع آب جایگزین کرده اند. فن آوری های نمک زدایی که نمک ها و مواد معدنی را از آب دریا حذف می کند، برای تولید آب آشامیدنی مناسب برای مصارف شرب و خانگی در حال ظهور است. اسمز معکوس ، تقطیر خلاء ، تقطیر فلش چند مرحله ای، یخ زدایی- ذوب، و الکترودیالیز برای تصفیه آب شور اهمیت بیشتری پیدا می کنند. چنین فرآیندهایی معمولاً مصرف انرژی بالاتری دارند و نسبت به فرآیندهای تصفیه آب شیرین معمولی گران‌تر هستند. تلاش‌های زیادی برای مقرون ‌به ‌صرفه کردن روش‌های نمک‌زدایی در حال انجام است.

 

4 روش برای تصفیه آب! و درک بهتر سوال خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

آیا واقعا خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟اطمینان از تصفیه یا تصفیه آب قبل از نوشیدن بسیار مهم است. اگر آب شما آلوده است و آب بطری ندارید، امروزه روش های مختلفی برای تسویه آب وجود دارد که هر روشی مزایا و معایب خود را دارد. فیلتر کردن برای کارهای اساسی آب مانند حذف رسوب و کلر خوب است، اما در طولانی مدت اسمز معکوس بهترین گزینه است. در شولتز سافت واتر روی واحدهای اسمز معکوس تمرکز می شود زیرا آنها به انرژی و زمان بسیار کمتری برای تولید آب در مقابل تقطیر نیاز دارند.

هنگامی که اسمز معکوس در دسترس نیست، 4 روش تصفیه آب وجود دارد که می توانید از آنها برای ایمن سازی آب برای آشامیدن استفاده کنید.

  1. جوشاندن

آب جوش ارزان ترین و مطمئن ترین روش تصفیه آب است. منابع آب و یا کانال های توزیع ممکن است آب شما را ناامن کنند. به عنوان مثال، انگل‌ها و میکروب‌ها چیزهایی هستند که ممکن است با چشم‌های خالی نبینید، اما اثرات آنها می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد.

 

آب تصفیه شده

 

در این روش باید آب تمیز را به جوش آورده و به مدت 1 تا 3 دقیقه بگذارید تا به صورت غلتکی بجوشد. برای افرادی که در مناطق مرتفع زندگی می کنند، توصیه می شود آب خود را بیشتر از آب جوشانده شده در ارتفاعات پایین تر بجوشانند. این به این دلیل است که آب در ارتفاعات بالاتر در دماهای پایین تر می جوشد. آب جوشیده را باید قبل از نوشیدن بپوشانید و بگذارید خنک شود. برای آبی که از چاه ها گرفته می شود، قبل از اینکه آب تمیز را برای استفاده فیلتر کنید، بگذارید تا ترکیبات ته نشین شوند.

  1. فیلتراسیون

فیلتراسیون یکی از روش های موثر برای تصویه آب است و با استفاده از فیلترهای چندرسانه ای مناسب در پاکسازی آب از ترکیبات موثر است. این روش از فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی برای تثفیه آب و ایمن ساختن آن برای مصرف انسان استفاده می کند. فیلتراسیون هم ترکیبات بزرگ و هم آلاینده های کوچک و خطرناکی را که باعث بیماری می شوند با یک فرآیند صافی ساده و سریع از بین می برد. از آنجایی که فیلتراسیون تمام املاح معدنی را از بین نمی برد، آبی که فیلتر شده است در مقایسه با آب تصفیه شده با روش های دیگر سالم تر تلقی می شود. این یکی از روش های موثر تصفیه است که از فرآیند جذب شیمیایی استفاده می کند که به طور موثر ترکیبات ناخواسته را از آب حذف می کند.

 

تصفیه شدن آب با دستگاه تصفیه آب

 

در مقایسه با اسمز معکوس، فیلتراسیون برای حذف انتخابی ترکیبات مولکولی بسیار کوچکتر مانند کلر و آفت کش ها موثر است. عامل دیگری که باعث می شود فیلتراسیون هزینه کمتری داشته باشد این است که نیازی به انرژی زیادی برای تقطیر و اسمز معکوس ندارد. این یک روش اقتصادی برای تصفیه آب است زیرا آب کمی در طول تصفیه از بین می رود.

  1. تقطیر

تقطیر یک روش تصفیه است که از گرما برای جمع آوری آب خالص به شکل بخار استفاده می کند. این روش با این واقعیت علمی مؤثر است که آب دارای نقطه جوش کمتری نسبت به سایر آلاینده ها و عناصر بیماری زا موجود در آب است. آب در معرض یک منبع حرارتی قرار می گیرد تا زمانی که به نقطه جوش خود برسد. سپس آن را در نقطه جوش می گذارند تا تبخیر شود. این بخار برای خنک شدن به داخل کندانسور هدایت می شود. پس از خنک شدن، بخار به آب مایع تبدیل می شود که برای نوشیدن تمیز و بی خطر است. مواد دیگری که نقطه جوش بالاتری دارند به صورت رسوب در ظرف باقی می مانند.

این روش در از بین بردن باکتری ها، میکروب ها، نمک ها و سایر فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و آرسنیک موثر است. تقطیر برای افرادی که به آب خام و تصفیه نشده دسترسی دارند ایده آل است. این روش هم مزایا و هم معایبی دارد. یک نقطه ضعف قابل توجه این است که فرآیند تصفیه آب کند است. علاوه بر این، برای کارکرد تصفیه به یک منبع حرارتی نیاز دارد. اگرچه منابع ارزان انرژی در حال توسعه هستند، تقطیر همچنان یک فرآیند پرهزینه برای تصفیه آب است. این تنها زمانی ایده آل (موثر و کم هزینه) است که مقادیر کمی آب را تصفیه می کند (برای تصفیه در مقیاس بزرگ، تجاری یا صنعتی ایده آل نیست).

  1. کلرزنی

کلر یک ماده شیمیایی قوی است که سال هاست برای تصفیه برای مصارف خانگی استفاده می شود. کلر یک روش موثر تصفیه است که میکروب ها، انگل ها و سایر موجودات بیماری زا موجود در آب زیرزمینی یا شیر را از بین می برد. آب را می توان با استفاده از قرص های کلر یا کلر مایع تصفیه کرد. به عنوان یک محصول تصفیه خارج از قفسه، کلر ارزان و موثر است. با این حال، هنگام استفاده از مایع یا قرص کلر برای تصفیه آب آشامیدنی باید احتیاط کرد. به عنوان مثال، افرادی که از مشکلات تیروئید رنج می برند باید قبل از استفاده از این محصول با یک پزشک مشورت کنند. هنگام استفاده از قرص های کلر، مهم است که آنها را در آب گرم شده بمالید، زیرا در آب با دمای 21 درجه سانتیگراد یا بالاتر به خوبی حل می شوند. قرص های کلر همه باکتری ها را از بین می برند و آب شما را تمیز و ایمن می کنند.

اگر به دنبال بهترین روش های تصفیه خود هستید، شرکت تصفیه نور بهترین منبع مشاوره شما در مورد بهترین روش های تسویه آب و راه حل های سفارشی برای نیازهای تصفیه شما است. اسمز معکوس بهترین گزینه است، در حالی که فیلتر کردن برای کارهای اساسی آب مانند حذف رسوب و کلر خوب است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس طیف وسیع تری از حذف آلاینده ها را پوشش می دهد.

 

دستگاه تصفیه آب مدل A PLAST M810

چرا تصفیه آب ضرورت دارد؟

به نقل از ویکی پدیا، تسویه آب یعنی هر فرآیندی که کیفیت آب را بهبود بخشیده تا آن را برای یک هدف خاص، مناسب‌تر کند. هدف خاص و استفادهٔ نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌ زیست باشد. حال سوال اینجاست که آیا دستگاه تصفیه آب لازم است؟

تصفیه ی آب آلاینده‌ها و اجزای نامطلوب را حذف می‌کند یا غلظت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به طوری‌که آب برای استفاده مورد نظر مناسب می‌شود.

آب به طور طبیعی در تمام طبیعت یافت می‌شود و در همه جای طبیعت در حال جریان است و به دلیل ساختار مولکولی عجیبی که دارد، بسیاری از مواد را در خود حل می‌کند. به دلیل حل شدن همین مواد با آب و گذر از معبرهای مختلف، آلودگی هایی وارد آب می‌شوند که مقدار زیادی از این آلودگی در تصفیه شهری از بین می‌روند. اما برخی از آلودگی ها و آلاینده ها یا در آب باقی می‌مانند و یا به دلیل قدیمی بودن لوله کشی یا برخی دلایل دیگر، دوباره به آب اضافه می‌شوند. به همین دلیل لازم است با یک دستگاه تصفیه آب، آب را تصفیه و باقی آلودگی ها را از بین ببرید. دستگاه تصفیه آب به دلیل داشتن فیلترهایی که دارد باعث از بین رفتن آلودگی ها و آلاینده های اضافی موجود در آب مانند رسوب، کلر، سرب و … می‌کند و آب آشامیدنی سالمی در اختیار شما قرار می دهد که باعث بهبود بو، مزه و حتی ظاهر بهتر آب می‌شود.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب!

تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای یک اصول کلی در مسیر لوله کشی هستند که به آن نقشه دستگاه تصفیه آب می گویند. اما ممکن است شرکت های مختلف روش های مختلفی را برای لوله کشی در نظر بگیرند و به همین علت لوله کشی هر دستگاه ممکن است متفاوت باشد. قطعات مهمی که در لوله کشی دستگاه تصفیه آب تغییرات زیادی ایجاد می‌کنند، چهارراهی و شیر برقی می باشند. می توان گفت که دستگاه های تصفیه آب قدیمی از چهارراهی استفاده می‌کردند و دستگاه های تصفیه آب جدید، از شیر برقی استفاده می‌کنند.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب

 

دستگاه تصفیه آب خانگی شامل مراحل مختلف فیلتراسیون و مدار برقی است. انواع نقشه دستگاه تصفیه 5 مرحله ای، 6مرحله ای و 7 مرحله ای شبیه به هم هستند. انواع مدل های تصفیه آب خانگی دارای یک نقشه اصلی و پایه برای نقشه برق تصفیه آب خانگی، مدار لوله کشی، نقشه نصب تصفیه آب خانگی، مدار سیم کشی برق و نقشه اتصالات تصفیه آب می‌باشند. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب در دو مدل مجهز به شیر برقی و مجهز به چهارراهی هستند و تفاوت موجود در نقشه تصفیه آب و مدار لوله کشی و همچنین اتصالات به دلیل این دو مدل می‌باشد.

 

آیا دستگاه تصفیه آب مضر است

 

چهارراهی دستگاه تصفیه آب

در واقع چهار راهی تصفیه آب، قطعه ای مکانیکی است که در مسیر آب ورودی ممبران و خروجی ممبران قرار می‌گیرد. در هنگام پرشدن مخزن و اتوماتیک کردن دستگاه، دیافراگم موجود در چهارراهی بالا آمده و باعث قطع جریان آب می شود.

شیر برقی تصفیه آب

قطعه ای برای قطع و وصل کردن آب روی دستگاه تصفیه آب خانگی نصب می گردد. شیر برقی دارای یک ورودی و یک خروجی است و زمانی که دستگاه تصفیه آب شروع به کار می‌کند، شیر برقی باز و آب عبور می‌کند. در هنگام پر شدن مخزن و اتوماتیک کردن دستگاه شیر برقی بسته و جریان آب قطع خواهد شد.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب با شیر برقی

دستگاه های تصفیه آب دارای شیر برقی در دو مدل موجود هستند:

 

نقشه دستگاه تصفیه آب

 

مدل اول نصب شیر برقی بعد از فیلتر مرحله اول

در این مدل شیر برقی در خروجی فیلتر الیافی (یا فیلتر شماره 1 و یا همان فیلتر پلی پروپیلن) نصب می شود و خروجی شیر برقی هم به پمپ دستگاه تصفیه آب وصل می شود. این مدل برای مناطقی که فشار آب شهری متوسط یا کم دارند مناسب است زیرا پس از مرحله اول، آب توسط پمپ تصفیه آب پمپاژ می‌شود.

 

مدل دوم نصب شیر برقی بعد از فیلتر مرحله سوم

در این مدل دستگاه های تصفیه آب، شیر برقی بعد از فیلترهای مراحل اول تا سوم نصب می شود و خروجی شیر برقی هم به ورودی پمپ وصل می شود.

 

نقشه دستگاه تصفیه با چهارراهی

در ابتدا لازم است بگوییم که در این مدل چهارراهی بین پمپ و هوزینگ قرار می گیرد. نقشه دستگاه تسویه آب مجهز به چهارراهی به این شکل است که آب بعد از عبور از فیلترهای مراحل 1 تا 3، توسط پمپ ممبران پمپاژ می شود. شلنگ خروجی آب تصفیه شده هوزینگ ممبران وارد چهارراهی شده و خروجی چهارراهی هم به ورودی فیلتر مرحله پنجم و مخزن هدایت می شود و زمانی که مخزن پر می شود، دیافراگم چهارراهی فعال شده و باعث قطع جریان آب می شود.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب

 

چهارراهی بین مسیر ورودی هوزینگ ممبران و مسیر خروجی هوزینگ ممبران نصب شده است و به طور کلی مثل یک کلید قطع و وصل عمل می کند. لازم به ذکر است که در صورت نصب اشتباه چهارراهی تصفیه آب، عملکرد دستگاه تصفیه آب درست نخواهد بود و امکان آسیب رسیدن به قطعات دیگر و فیلترهای دستگاه تصفیه آب وجود دارد، پس حتما مطمئن شوید که چهارراهی به درستی نصب شده باشد.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای استاندارد

در نقشه دستگاه تصفیه پنج مرحله ای، آب تصفیه شده بعد از فیلتر ممبران در مخزن ذخیره شده و هنگام مصرف، آب از فیلتر پست کربن رد شده و از شیر برداشت قابل استفاده می باشد.

 

نقشه دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای استاندارد

لازم به ذکر است که دستگاه های تصفیه آب امروزی اکثرا، مجهز به شیر برقی و فیلتر مرحله 6 یعنب فیلتر مینرال هستند. نقشه دستگاه آب تصفیه کن 6 مرحله ای، شبیه به نقشه دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای است با این تفاوت که فیلتر مینرال بعد از فیلتر پست کربن اضافه می شود.

 

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟

 

نقشه دستگاه آب تصفیه کن 7 مرحله ای

نقشه تصفیه آب هفت مرحله ای، شبیه به نقشه تصفیه آب شش مرحله ای است با این تفاوت که در این مدل، فیلتر قلیایی به عنوان مرحله هفتم به دستگاه اضافه شده است. فیلتر قلیایی در خروجی فیلتر مینرال نصب می شود.

ممنون از زمانی که برای خواندن مقاله خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟ صرف کردید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *