مقالات آموزشی

تفاوت دستگاه های تصفیه آب!

تصفیه آب و دستگاه تصفیه آب، تفاوت دستگاه های تصفیه آب

تفاوت دستگاه های تصفیه آب!

در این مقاله قصد داریم درباره برخی از تفاوت دستگاه تصفیه آب صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

 

چند نوع سیستم تصفیه آب وجود دارد؟

درست است که تصفیه آب یک بحث فنی و تخصصی است اما چیزی که لازم همه ما بدانیم این است که سیستم تصفیه آب از دو روش کلی ساخته شده است:

  1. تصفیه آب به روش اسمز معکوس که اصطلاحا دستگاه تصفیه آب خوانده می شود.
  2. تصفیه آب به روش فیلتراسیون یا اولترافیلتراسیون که اصطلاحا دستگاه پیش تصفیه آب نامیده می‌شود.

 

1. دستگاه تصفیه آب فیلتراسیون یا اولترافیلتراسیون

در این مدل دستگاه تصفیه آب، از یک یا چند فیلتر تصفیه آب از جنس مختلف استفاده می‌شود. بخش زیادی از آلاینده های موجود در آب، با عبور از این فیلترها تصفیه و خالص می شود. اغلب این مدل آب تصفیه کن ها، دقت کمتری دارند و ارزان تر هستند.

روش میکروفیلتراسیون برای حذف ذراتی با اندازه 0.04 تا ۱ میکرومتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در کل ذرات جامد موجود در محلول نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی‌گرم بر لیتر باشد. فیلترهای مورد استفاده در این فرآیند تصفیه آب، از جنس سلولز، کتان، فایبرگلاس، پشم، پلی پروپیلن، ریون (ابریشم مصنوعی)، آکریلیک، پلیمرهای هیدروکربن فلوراید، آزبست است. این مواد در شکل های  مختلفی مثل صفحه ای، فیبرهای تو خالی، لوله‌ای، مارپیچی، دیسکی و … در آب ظاهر می‌شوند. عمر کارتریج‌های این مدل دستگاه تصفیه آب با توجه به غلظت آلاینده‌های جامد حل شده در آب از ۵ تا ۸ سال متفاوت است. در صورتی که ذرات جامد از قبل از آب جدا شوند، عمر فیلترها بالا می‌رود.

 

دستگاه پیش تصفیه آب مدل SUN METAL X800

 

دستگاه تصفیه آب فیلتراسیون، آب تصفیه را ذخیره نکرده و بلافاصله پس از تصفیه در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد یعنی فقظ یک ورودی آب و یک خروجی آب تصفیه دارند. این مدل دستگاه آب تصفیه کن اغلب از برق استفاده نمی‌کنند و می‌توانند روی کابینت یا زیر سینک ظرفشویی نصب شوند.

 

2. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با مدل قبلی کاملا متفاوت است. مهمترین ویژگی این سیستم دقت بسیار بالای آن است که می تواند آلاینده ها، املاح، رسوبات و ناخالصی ها را تا دقت 0.0001 میکرون حذف کند.

روش اسمز معکوس یا هایپرفیلتراسیون یکی از روش‌های تصفیه آب است که از فناوری توسعه غشا گرفته شده است. این روش تصفیه آب به عنوان بهترین فرآیند تصفیه کننده مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. اگر بخواهیم روش اسمز معکوس را به زبانی ساده توضیح بدهیم باید بگوییم که، اسمز معکوس فرایند تصفیه آبی است که در آن از فشار، برای معکوس کردن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه ‌تراوا برای تولید آب خالص و حذف‌ مولکول‌ها، یون ها و ذرات بزرگتر حل شده در آب استفاده می‌شود.

اگر ‌یک غشای نیمه ‌تراوا بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص قرار بگیرد، آب به صورت طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین ‌تر به غلظت بالاتر جریان می‌یابد.

 

دستگاه تصفیه آب مدل LINE L900

 

این فرآیند تا زمانی که پتانسیل‌های شیمیایی هر دو طرف برابر شوند ادامه می یابد. در حالت تعادل، اختلاف فشار بین دو طرف غشا با اختلاف فشار اسمزی برابر است. اگر فشاری برابر با اختلاف فشار اسمزی به محلول غلیظ ‌تر وارد شود، جریان آب قطع خواهد شد. در صورتی ‌که فشار اعمال شده بیشتر از فشار اسمزی باشد، جهت جریان طبیعی آب، معکوس می‌شود. دستگاه اسمز معکوس را با نام دستگاه آب شیرین کن هم می‌شناسند.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO به برق شهری نیاز دارد و آداپتور تصفیه آب و چندین سوییچ، عملکرد آن را کنترل می کنند. این دستگاه یک مخزن تصفیه آب دارد به این علت که سرعت تولید آن پایین بوده و باید آب را ذخیره نماید.

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و همچنین هزینه های سرویس و تعویض فیلتر تصفیه آب بالاتر از دستگاه فیلتراسیون است اما آب تصفیه شده ای که دستگاه اسمز معکوس تولید می‌کند به مراتب سالم تر، با کیفیت تر و بهتر از دستگاه فیلتراسیون است.

 

دقت تصفیه آب در هر روش به چه صورت است؟

  • دقت تصفیه آب در روش اولترافیلتراسیون عمدتا بین 0.1 میکرون تا 5 میکرون است..
  • دقت تصفیه آب در روش اسمز معکوس عمدتا 0.0001 میکرون (یک ده هزارم) میکرون است.

 

تفاوت دستگاه های تصفیه آب از نظر جایگاه قرارگیری!

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

دستگاه تصفیه آب زیرسینکی از پرفروش ترین و متداول ترین نوع در بین دستگاه های آب تصفیه کن است. این مدل دستگاه تصفیه، دارای یک مخزن و چندین فیلتر مجزاست که شما می‌بایست به درستی از دستگاه استفاده کرده و هر چند وقت یکبار فیلترها را عوض کنید. زمان تعویض هر فیلتر و عمر مفید آنها در قسمت توضیحات هر محصول نوشته شده است که شما می‌توانید در زمان خرید آن را مطالعه کرده و یا از مشاوران ما پرس و جو نمایید.

 

دستگاه تصفیه آب مدل BLUE LINE L800 به همراه پک 4 عددی فیلتر نشاط

 

این مدل دستگاه به دلیل داشتن پمپ و مخزن، فشار آب خوبی دارند. فیلترهای به کار رفته شده در این مدل دستگاه آب تصفیه کن، باعث حذف آلاینده های مضر، فلزات سنگین، مواد شیمیایی، انگل ها، جلبک ها و دیگر املاح مضر می‌شود. کیفیت آب تصفیه شده توسط این دستگاه به دلیل تجهیزات و فیلترهایی که استفاده می شود بسیار بالاست و می توان گفت که ضرر رساندن به سلامت و بدن شما را به صفر می رساند.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب رومیزی:

می‌توان گفت که کارایی دستگاه تصفیه آب رومیزی تقریبا شبیه به دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است با این تفاوت که این مدل دستگاه ظاهر مدرن تری دارد و به همین دلیل قیمت آن از مدل زیر سینکی بیشتر است.

در دستگاه های تصفیه آب رومیزی، فضا محدود بوده و همینطور مخزن دارای حجم کمی است. همین امر باعث ذخیره آب کم شده و در نتیجه برداشت آب هم دارای محدودیت میزان است.

نکته قابل توجه این است که، فشار آب در دستگاه تصفیه آب رومیزی کمتر از مدل قبلی است و همچنین هزینه نگهداری آن به نسبت بیشتر است. می‌توان گفت که دستگاه تصفیه آب رومیزی برای محیط‌های رسمی و تشریفاتی مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

 

فواید خرید دستگاه تصفیه آب!

  • کاهش بروز ناراحتی های قلبی و عروقی
  • کاهش بروز سرطان و بیماری کبد
  • کاهش بروز سنگ کلیه
  • کمک به داشتن پوستی سالم و از بین بردن بیماری های پوستی
  • جلوگیری از بوی بد دهان و ناراحتی های دستگاه گوارش
  • تنظیم درجه حرارت بدن و دفع بهتر سموم
  • کمک به حفظ سلامت عضلات و مفاصل بدن

 

دستگاه تصفیه آب مدل X GOLD M800

 

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب از شرکت نور:

  • تضمین برگشت پول
  • دارای هدیه
  • ارسال رایگان
  • تضمین اصل بودن
  • پرداخت امن
  • 18 ماه گارانتی
  • ارسال رایگان
  • خدمات پس از فروش مادام العمر
  • نمایندگی های فعال در سراسر کشور

مفید است:

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

اگر نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب دارید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *