خرید دستگاه تصفیه آب, دستگاه تصفیه آب

آیا آب آشامیدنی با فیلتر زغال چوب مشکلی دارد؟

آب آشامیدنی

آیا آب آشامیدنی با فیلتر زغال چوب مشکلی دارد؟

منابع آب آشامیدنی می توانند توسط باکتری ها، فلزات سنگین و سایر آلاینده ها آلوده شوند. فیلترهای زغالی یا فیلترهای کربنی، یک روش متداول برای تصفیه آب هستند. آنها در انواع مختلف می آیند. فیلترهای زغالی را می توان به شیر آب وصل کرد، در فیلترهای آب یخچال استفاده می شود، در درب قایق آب قرار می گیرد و در زیر واحدهای فیلتر سینک استفاده می شود. کربن برای فیلترها از زغال چوب مشتق شده است و اصطلاحات به جای هم استفاده می شوند. فیلترهای کربن برخی از مشکلات آب را حل می کنند، اما ممکن است باعث برخی دیگر شوند.

 

فیلتراسیون محدود

به گفته دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، فیلترهای کربن برای از بین بردن ترکیبات آلی که طعم و بوی بد آب آشامیدنی را ایجاد می کنند، مفید هستند. نقطه ضعف فیلترهای کربنی این است که آنها فلزات سنگین، فلوراید، باکتری ها یا میکروارگانیسم هایی را که ممکن است در آب باشند فیلتر نمی کنند. بر اساس گزارش گروه کاری محیط زیست، بیش از 300 آلاینده در آب لوله کشی ایالات متحده وجود دارد. به گفته The Environmental Illness Resource، این واقعیت که فیلترهای کربنی عمر کاری کوتاهی دارند و اغلب باید تعویض شوند، این مشکل را تشدید می کند.

 

آب آشامیدنی

مطالب مفید :

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

مقدار ناکارآمد کربن

به گفته دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، برای اینکه فیلتر کربن کاربردی باشد، باید حاوی کربن کافی در فیلتر باشد تا موثر باشد. در غیر این صورت فیلتر آلاینده ها را از آب پاک نمی کند.

 

زمان شستشوی آب

یکی دیگر از مشکلات فیلتراسیون کربن، مدت زمانی است که آب باید با فیلتر در تماس باشد تا موثر باشد. هر چه آب در فیلتر کربن بیشتر بماند، فیلتراسیون موثرتر است. اکثر واحدهای فیلتر کربن روی میز زمان کافی را برای فیلتر آب در حذف ناخالصی ها نمی گذارند.

 

آب آشامیدنی

 

باکتری ها

به گفته NSF International، فیلترهای کربن می توانند باکتری ها را در خود جای دهند. فیلترهای کربن برخی از آلاینده ها را به دام می اندازند در حالی که باکتری های دیگر به سطح زغال چوب می چسبند. اگر فیلتر کربن به اندازه کافی تعویض نشود، باکتری ها روی سطح کربن تجمع می کنند و کل سطح را پر می کنند. هنگامی که آب از طریق فیلتر اشباع ریخته می شود، به طور موثر فیلتر نمی شود و برخی از باکتری ها می توانند آب را آلوده کنند.

هر کارتریج فیلتر بسته به اندازه و نوع واحد کربن یک چرخه سرویس دارد. چرخه خدمات ممکن است بر حسب تعداد گالن های استفاده شده یا ماه ها رتبه بندی شود. در هر صورت، تعویض مرتب فیلتر برای اطمینان از فیلتراسیون مناسب آب مهم است.

بهترین دستگاه تصفیه آب

آب آشامیدنی

 

جایگزینی آلاینده ها

جایگزینی فیلتر کربن برابر ایجاد نمی شود. ممکن است یک کارتریج فیلتر بدون تاییدیه برای سازنده فیلتر کربن واحد فیلتراسیون زیر استاندارد باشد. استفاده از جایگزین های بی کیفیت باعث کاهش راندمان واحد فیلتر کربن می شود و می تواند ناخالصی هایی را در آب آشامیدنی ایجاد کند. به گفته NSF International، اگر جایگزین کربن برای ایمنی مواد آزمایش نشده باشد، می تواند ناخالصی هایی را از مواد مورد استفاده در فرآیند تولید وارد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *