خرید دستگاه تصفیه آب, دستگاه تصفیه آب

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی!

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی!

استفاده مادر از آب تصفیه نشده در دوران شیر دهی یا استفاده از آب تصفیه نشده در تهیه شیر خشک نوزاد باعث سندروم BLUE BABY می‌شود که در این حالت بدن نوزاد به حالت کبود ( آبی ) در می‌آید، استفاده از آب تصفیه نشده که دارای نیترات بالایی می‌باشد علت ایجاد این بیماری است.
نیترات موجود در آب، باعث کاهش سطح هموگلوبین در خون شده و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول های مختلف بدن انجام نمی‌شود.

 

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی

 

سندرم کودک آبی چیست؟

“متهموگلوبینمیا” یا “سندرم کودک آبی” ناشی از کاهش میزان هموگلوبین در خون نوزاد است و باعث می‌شود پوست بدن به رنگ آبی ظاهر شود.

هموگلوبین پروتئین خونی است که اکسیژن را در بدن جابجا کرده و آن را به بافت‌ها و سلول‌های مختلف می‌رساند. زمانیکه خون قادر به جابجا کردن اکسیژن در بدن نباشد پوست نوزاد به رنگ آبی ظاهر می‌شود.

شایع‌ترین دلیل سندرم کودک آبی مصرف آب آلوده به نیترات است. بدن نوزاد نیترات را به نیتریت تبدیل کرده و این نیتریت‌ها با هموگلوبین ترکیب شده و این بیماری را بوجود می‌آورد که قادر به حمل اکسیژن نیست.

 

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی

 

نوزادان در سه ماه نخست تولد بیشتر در معرض ابتلا هستند اما احتمال ابتلای سایر افراد به این بیماری هم وجود دارد. به گفته کارشناسان بزرگسالانی که زمینه ژنتیکی دارند، دچار گاستریت هستند یا به دلیل نارسایی کلیوی دیالیز می‌شوند در معرض ابتلا به این سندرم هستند.

شایع‌ترین نشانه سندرم کودک آبی تغییر رنگ پوست در اطراف دهان، دست‌ها و پاهاست. از دیگر علائم آن می‌توان به بروز مشکلات تنفسی، استفراغ، اسهال، تشنج و پایین آمدن سطح هوشیاری اشاره کرد. در موارد جدی‌تر، متهموگلوبینمیا منجر به مرگ می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، پزشک علاوه بر معاینات معمول با انجام تست خون، اکوکاردیوگرافی و بررسی میزان اکسیژن موجود در خون می‌توانند این بیماری را تشخیص دهند.

 

آب تصفیه نشده و سندروم کودک آبی

 

با کمک دستگاه تصفیه آب ، می‌توانیم تا حد زیادی از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.

مشاوران ما همه روزه آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب برای شما، با شماره های موجود در سایت تماس حاصل کنید. در قسمت مقالات می‌توانید درباره تمامی فیلتر های تصفیه آب موجود در شرکت تصفیه آب نور، مطالعه و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *