دستگاه تصفیه آب, نکات مهم تصفیه آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب الزامی است؟//اثرات مضر سرب در آب آشامیدنی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی  را در این مقاله به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می دهیم.پس تا اخر با ما همراه باشید:


راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما

تقریبا می‌توان گفت که در دنیای امروز، تمامی مشکلات آب و کیفیت آن را می‌توان با خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی رفع نمود. لازم است بدانید که نحوه عملکرد تمامی دستگاه های تصفیه آب شبیه به هم بوده و به روش فیلتراسیون عمل می‌کنند و تنها تفاوت دستگاه های تصفیه آب در نوع فیلتر تصفیه آب استفاده شده برای دستگاه مذکور و یا تکنولوژی مورد استفاده برای تصفیه آب می‌باشد. هر کدام از فیلترهای تصفیه آب کارکرد متفاوتی نسبت دیگری دارد، بعضی از آنها مواد شیمیایی مضر و میکروب ها را از آب حذف می‌کنند، برخی دیگر طعم و مزه آب را بهتر می‌کنند و بعضی ها مواد مفید به آب اضافه می‌کنند.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مدلی از دستگاه های تصفیه آب است که با وجود اینکه جای کمی را اشغال می‌کند، اما دارای انواع فیلترهای مختلف یا اصطلاحا مراحل مختلف برای تصفیه آب می‌باشد. این مدل دستگاه تصفیه با توجه به نوع و تعداد مراحل از نظر کارایی و کیفیت عملکرد با هم متفاوت هستند.

ما در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یه همه نکات اشاره کرده ایم

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس تکنولوژی

به طور کلی دستگاه تصفیه آب از نظر تکنولوژی استفاده شده برای تصفیه، به 3 دسته تقسیم می‌شوند.

  1. دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO)
  2. دستگاه های تصفیه آب اولترا فیلتراسیون (UF)
  3. دستگاه های تصفیه آب با دقت بالای 1 میکرون

 

دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

1. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس  (RO)

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس بالاترین دقت ممکن را در تصفیه آب دارند.

نحوه عملکرد دستگاه اسمز معکوس، به این صورت است که آب با فشار ایجاد شده توسط پمپ کوچک، از فیلتر ممبران عبور داده می‌شود. فیلتر ممبران دارای منفاذ کوچکی به قطر 0.0001 (یک ده هزارم) میکرون می‌باشد که تنها ماده ای که اجازه عبور از فیلتر ممبران را دارد، مولکول آب است که بسیار کوچک است. خروجی این فیلتر، آب زلال و بدون هر نوع ماده محلول و آلودگی است. سیستم های اسمز معکوس کلیه جامدات محلول در آب (TDS) مثل کلسیوم، منیزیوم، نمک و …. را از آب حذف می کنند.

آب تصفیه شده خروجی از فیلتر ممبران، تقریبا خالص و بدون هیچ گونه املاح است زیرا دقت ممبران در تصفیه 98 تا 99 درصد می‌باشد. به همین دلیل، استفاده طولانی مدت از این آب خالص برای سلامتی مضر است.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

به همین علت، برای رفع تاثیر بد و مزه تلخی آب تصفیه شده صد در صد خالص در دستگاه های تصفیه آب خانگی ، فیلتر مینرال بعد از فیلتر ممبران اضافه می‌شود. فیلتر مینرال املاح مفیدی مثل منیزیم و کلسیم را در حد مناسب و استاندارد به آب اضافه می‌کند. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آبی که دارای شیر میکس هستند، باعث ترکیب قسمتی از املاح طبیعی آب با آب تصفیه شده دستگاه شده و میزان املاح آب را تا حدود 200 ppm تنظیم می‌کنند که این میزان بهترین حالت استاندارد برای آب آشامیدنی می‌باشد.

پس نتیجه می‌گیریم که اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما، دارای فیلتر مینرال و شیر میکس باشد، می‌توانید مطمئن باشید که هم آبی سالم با بالاترین کیفیت از نظر سلامتی دارید و هم املاح مفید و طبیعی آب مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و … را از طریق آب آشامیدنی دریافت می‌کنید.

2. دستگاه تصفیه آب UF یا اولترا فیلتراسیون

تقریبا می‌توان گفت که فیلتر UF کاربردی شبیه به فیلتر ممبران RO دارد، با این تفاوت که قطر منفاذ فیلترهای UF چیزی در حدود 0.01 میکرون هستند و این در حالی است که قطر منفاذ فیلترهای ممبران 0.0001 میکرون است.

برخلاف فیلتر ممبران اسمز معکوس که معمولا با برق کار می‌کند، فیلتر UF از فشار هیدروستاتیک برای عبور دادن آب استفاده می‌کند و نیازی به پمپ ندارد.

دستگاه تصفیه آب اولترا برای چه آب هایی مناسب است؟(راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی)

باید بدانید که این دستگاه تصفیه آب برای آب هایی مناسب است، که میزان سختی آب (TDS)  در آن منطقه، در محدوده استاندارد باشد، اما مواد جامد معلق در آب (TSS) از حد استاندارد و مجاز بالاتر باشد و یا آب از نظر عوامل باکتریایی، انگل ها و ویروس آلوده باشد.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

فیلتر یو اف توانایی حذف هیچ ماده ی محلول در آبی مثل نمک را ندارد. در نتیجه اگر آب ورودی دستگاه، طعم شوری داشته باشد، استفاده از این مدل دستگاه تصفیه آب، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

در عین حال بد نیست بدانید که، منافذ ریز 0.01 تا 0.02 میکرونی که فیلتر UF دارد، برای حذف ذرات معلق و تقریبا تمامی میکرو ارگانیزم های باکتری و انگلی مناسب است و حتی املاح معدنی مفید آب هم باقی می مانند.

بر خلاف فیلتر ممبران اسمز معکوس، فیلتر UF در برابر کلر مقاوم است که همین امر باعث می‌شود این دستگاه برای تصفیه آب شهری به فیلتر کربنی احتیاجی نداشته باشد. اما نکته مهم و قابل توجه این است که فیلتر UF، نمی‌تواند کلر، بو و مزه بد آب را از بین ببرد. به همین دلیل فیلتر یو اف برای داشتن آب آشامیدنی با کیفیت و مطلوب، با فیلتر های دیگری مانند فیلتر کربن فعال، فیلتر الیافی و یا فیلتر ممبران ترکیب می‌شود.

 

3.خرید دستگاه تصفیه آب دارای دقت بالای ۵ میکرون

شما در حال خواندن مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می باشید

دستگاه های تصفیه آب 1 تا 3 مرحله ای از این مدل دستگاه ها هستند که اغلب دارای فیلترهای کربنی و الیافی می‌باشند. این دستگاه ها توانایی حذف ذرات معلق با اندازه بالای 5 میکرون از آب را دارند.

دستگاه تصفیه آب با دقت بالای پنج میکرون، قابلیت حذف شن های ریز، ذرات معلق موجود در آب مانند زنگ آهن و تخم و لارو حشرات را دارد.

این مدل دستگاه تصفیه آب، اگر با فیلترهای کربنی ترکیب شود، می‌تواند تا حد قابل قبولی مواد شیمیایی مثل طعم، رنگ، بو، فلزات سنگین و حتی کمی از باکتری ها را حذف کند.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

هر اندازه که قطر منافذ فیلترهای این دستگاه تصفیه آب کوچک تر باشد، می‌تواند آلاینده های ریزتری را از آب جدا کند. به عنوان مثال اگر منافذ فیلتری 1 میکرون و یا حتی کوچکتر باشد، یعنی هر نوع آلاینده ای را که بزرگ تر از 1 میکرون باشد را می‌تواند جداسازی کند. (مانند انگل کریپتوسپوریدیوم که با فرایند کلرزنی تصفیه آب شهری، قابل حذف نیست)

در آخر نکته مهم دیگری که لازم است بدانید این است که اگر سایز منافذ فیلتری که دارید nominal یا mean باشد، منظور آن است فیلتر منافذی با میانگین 1 میکرون دارد. یعنی قطر تعدادی از منفاذ آن کمتر از 1 میکرون و تعدادی بیشتر از 1 میکرون هستند و این امر ممکن است باعث شود که فیلتر نتواند آلاینده هایی مثل کریپتوسپوریدیوم از آب را حذف کند.

پنج دلیل برای نصب سیستم تصفیه آب در خانه!

سیستم تصفیه آب خانه یکی از مهمترین چیزهایی است که خانه شما می تواند داشته باشد تا آب تمیز داشته باشید. آب برای نوشیدن، پخت و پز، حمام کردن و بسیاری از کارهای مهم دیگر که هر روز انجام می دهید استفاده می شود. اگر سلامتی شما کافی نیست، دلایل زیادی وجود دارد که خانه شما به سیستم تصفیه آب نیاز دارد.

یکی از مهمترین مطالب در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی این موضوع می باشد.

آب آشامیدنی ایمن تر

شاید فکر کنید که آب آشامیدنی اگر از یک تصفیه خانه تامین شود بی خطر است، اما حقیقت این است که این گیاهان از مواد شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می کنند. این بدان معناست که اگرچه آنها مواد شیمیایی ناسالم را حذف می کنند، اما عناصر غیر طبیعی دیگری را به آبی که می نوشید اضافه می کنند. آب تصفیه شده می تواند از شر 2100 سم شناخته شده خلاص شود و با دانستن اینکه بدون جنبه های منفی آب آشامیدنی هیدراته می شوید، به شما آرامش می دهد.

حفظ محیط زیست

آمریکایی ها سالانه حدود 50 میلیارد بطری پلاستیکی آب خریداری می کنند. در حالی که برخی از آنها قابل بازیافت هستند، اکثر آنها در محل های دفن زباله قرار می گیرند که در آن حدود 450 سال طول می کشد تا کاملاً تجزیه شوند. آب فیلتر شده نیاز به خرید بطری های پلاستیکی آب را برطرف می کند.

 

دستگاه تصفیه آب RO راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

پس انداز

خرید آب بطری نه تنها محیط زیست را آلوده می کند، بلکه برای شما هزینه نیز دارد. یک خانواده چهار نفره که روزانه سه بطری آب برای هر نفر می نوشند، می توانند با نصب یک سیستم تصفیه آب در خانه خود، حداقل 700 دلار در سال صرفه جویی کنند.

 

بهبود طعم

اگر آب لوله کشی می نوشید، احتمالا طعم و بوی نامطبوعی را متوجه شده اید. به این دلیل که آب احتمالاً حاوی عناصری مانند کلر، سرب و باکتری است. حتی اگر به آن طعم و بوی بد عادت کرده باشید، مطمئناً هنگام تغییر به سیستم تصفیه آب متوجه پیشرفت بزرگی خواهید شد.

 

از بین بردن کف صابون

آب لوله کشی حاوی مواد شیمیایی است که بر روی لباس رسوب می گذارد. این نه تنها می تواند لباس های شما را دچار بوی بد کند، بلکه می تواند راش ها و واکنش های آلرژیک را نیز افزایش دهد. آب فیلتر نشده همچنین می تواند باعث ایجاد کف صابون روی ظروف شما شود.

 

چرا قبل از نوشیدن آب باید آن را تصفیه کنیم؟

به دلیل صنعتی شدن و شهرنشینی سریع، بسیاری از منابع آب آشامیدنی آلوده هستند. برخی از مواد شیمیایی موجود در این آب‌ها عبارتند از: سرب، کلروفرم، آرسنیک، آفت‌کش‌ها، فرآورده‌های نفتی، مواد دارویی و غیره.

 

احتباس آب در بدن راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

این آب از طریق شبکه ای از لوله ها به خانه های ما منتقل می شود و برای نوشیدن، حمام کردن، پخت و پز و غیره استفاده می شود. اما فقط جوشاندن این آب کافی نیست.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، آبی که تمیز به نظر می رسد ممکن است حاوی آلاینده های زیادی باشد. تنها راه برای پی بردن به خلوص آب، آزمایش آن است. بنابراین، مهم است که در مورد آب آشامیدنی خود بدانید .

 

وزارت آب آشامیدنی و بهداشت آزمایشگاه هایی را برای آزمایش کیفیت آب در مناطق سراسر کشور راه اندازی کرده است. می توانید برای اطلاع از کیفیت آب در منطقه خود وارد وب سایت آنها ( mdws.gov.in یا indiawater.gov.in ) شوید.

 

آزمایش آبی که به خانه شما می آید بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند بهترین فیلتر آب را برای خانه خود انتخاب کنید. تصفیه آب برای هر خانه ضروری است. با این حال، گزینه هایی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید.

 

امیدواریم تا اینجای راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مطالب مورد نیاز لازم را به دست آورده باشید..با ما همراه باشید

تصفیه آب خانگی

 

چرا دستگاه تصفیه آب شرکت نور؟

تمام دستگاه های تصفیه آب شرکت نور دارای یک غشای فیلتر RO منحصر به فرد و یک فناوری تصفیه کارآمد 5 تا 8 (یا بیشتر) مرحله هستند. دستگاه های تصفیه آبی که دارای فناوری تصفیه 8 مرحله ای هستند، باعث می شوند که شما حتی کوچکترین رسوباتی نیز در لیوان آب خود پیدا نکنید. این دستگاه تصفیه آب RO اکنون تمام تلاش خود را می کند تا سیاره ای سبزتر ایجاد کند که به شما امکان می دهد هزینه ها را بازیابی کنید و دو برابر هر تصفیه کننده دیگری در آب صرفه جویی کنید.

 

هنگامی که در مورد انتخاب یک دستگاه تسویه آب آب برای خانه خود شک دارید، مجموعه ای از دستگاه های تصفیه آب ما را بررسی کنید و مناسب ترین آنها را برای خانه خود انتخاب کنید. یک دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی معدنی منحصر به فرد خود، هدیه ای است که هر یک از اعضای خانه می تواند از آن لذت ببرد. آب تازه، تمیز و سالم برای خانواده شما ضروری است.

با ما تماس بگیرید تا تمام سوالات خود را در مورد محصول بپرسید، یا صفحه سوالات متداول ما را برای وضوح بیشتر بخوانید. ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب کمک کنیم. برای خرید یک دستگاه تصفیه آب یا مشاوره برای خرید با ما تماس بگیرید. سلامتی را با دستگاه های تصفیه آب شرکت نور انتخاب کنید!

 

شما لایق بهترین دستگاه تصفیه آب هستید

هنگامی که کلمه “مواد معدنی” را می شنویم، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز بلافاصله به ذهن می رسد. با این حال، یک لیوان آب از بهترین دستگاه تصفیه آب باعث می شود آبی که روزانه می نوشیم منبع غنی از مواد معدنی باشد. با هر جرعه آبی که می نوشید، یک قدم به سمت بدنی سالم، ذهنی متناسب و پوستی درخشان برمی دارید.

“اگر در این سیاره جادو وجود داشته باشد، در آب موجود است.” – لورن آیزلی

 

چه مواد معدنی در آب یافت می شود؟

برخی از مواد معدنی که معمولا در آب آشامیدنی یافت می شوند عبارتند از کلسیم و منیزیم. هر یک از آنها هدف متفاوت اما به همان اندازه مهم را دنبال می کنند. کلسیم در ساختن دندان ها و استخوان های قوی بسیار مهم است، در حالی که منیزیم نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی دارد. بنابراین، زمان زیادی نمی‌گذرد که دستگاه‌های تصفیه آب RO بخشی از نسخه پزشکان شوند. یک دستگاه تصفیه آب با مواد معدنی بخشی از هر برنامه غذایی توصیه شده توسط متخصصان می شود!

 

دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی های جدید و موارد مهم راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر خلوص آب به خطر بیفتد یا اگر مواد معدنی ذکر شده در بالا به مقدار زیاد وجود داشته باشد، این مزایای دستگاه تصفیه آب تمام معنا را از دست می دهد. این مهم است که بدانید چگونه یک دستگاه تصفیه آب متناسب با معیارهای خود انتخاب کنید. دستگاه های تصفیه آب شرکت تصفیه نور مجهز به جدیدترین فناوری اسمز معکوس هستند که حذف تمام ناخالصی های موجود در آب را تضمین می کنند پ، اما مهمتر از آن – مواد معدنی ضروری را حفظ می کنند.

 

الکترولیت در آب

 

چرا دستگاه تصفیه آب شرکت نور؟

تمام دستگاه های تصفیه آب شرکت نور دارای یک غشای فیلتر RO منحصر به فرد و یک فناوری تصفیه کارآمد 5 تا 8 (یا بیشتر) مرحله هستند. دستگاه های تصفیه آبی که دارای فناوری تصفیه 8 مرحله ای هستند، باعث می شوند که شما حتی کوچکترین رسوباتی نیز در لیوان آب خود پیدا نکنید. این دستگاه تصفیه آب RO اکنون تمام تلاش خود را می کند تا سیاره ای سبزتر ایجاد کند که به شما امکان می دهد هزینه ها را بازیابی کنید و دو برابر هر تصفیه کننده دیگری در آب صرفه جویی کنید.

 

هنگامی که در مورد انتخاب یک دستگاه تصفیه آب برای خانه خود شک دارید، مجموعه ای از دستگاه های تصفیه آب ما را بررسی کنید و مناسب ترین آنها را برای خانه خود انتخاب کنید. یک دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی معدنی منحصر به فرد خود، هدیه ای است که هر یک از اعضای خانه می تواند از آن لذت ببرد. آب تازه، تمیز و سالم برای خانواده شما ضروری است.

 

با ما تماس بگیرید تا تمام سوالات خود را در مورد محصول بپرسید، یا صفحه سوالات متداول ما را برای وضوح بیشتر بخوانید. ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب کمک کنیم. برای خرید یک دستگاه تصفیه آب یا مشاوره برای خرید با ما تماس بگیرید. سلامتی را با دستگاه های تصفیه آب شرکت نور انتخاب کنید!

 

 

کدام دستگاه تصفیه آب برای خانه مناسب است؟

به مهمترین بخش از مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی رسیدیم..

با شروع باران های موسمی نگرانی محافظت از خانواده خود در برابر بیماری های منتقله از طریق آب به وجود می آید. از سیل گرفته تا مخلوط شدن فاضلاب با آب آشامیدنی، هر چیزی می تواند در این فصل به مشکلات سلامتی منجر شود. جوشاندن آب برای از بین بردن باکتری ها در چنین زمانی کافی نیست. شما به بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه خود نیاز دارید و ما همه آنها را با در نظر گرفتن تمام عوامل ممکن در اختیار داریم!

 

در اینجا نحوه انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب برای خانه خود آورده شده است.

1. کیفیت آب را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از مهم ترین عواملی که بر کیفیت آب تأثیر می گذارد، آلودگی آب به ترکیبات آلی و معدنی است. هنگامی که شما نیاز به انتخاب یک تصفیه کننده آب RO دارید، کوچکترین ذرات را از طریق غشای RO از بین می برد.

سیستم های اولترا فیلتراسیون مواد جامد معلق را از بین می برند اما نمی توانند میکروارگانیسم ها را از بین ببرند.

فناوری های ماوراء بنفش می توانند میکروارگانیسم ها و پاتوژن ها را از بین ببرند اما نمی توانند به طور کامل آنها را از بین ببرند. فقط یک تصفیه کننده RO با موفقیت عناصر مضر را از بین می برد، مواد مغذی لازم را حفظ می کند و سطح TDS آب را کاهش می دهد و آن را برای مصرف مناسب می کند.

 

اگر آبی که دریافت می کنید سخت است، یک دستگاه تصفیه آب برای خانه با فناوری RO UV انتخاب کنید.

 

کدام دستگاه تصفیه آب

 

2. فیلتر کربن را بررسی کنید

بهترین راه برای درمان ناخالصی هایی مانند کلر، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی، از بین بردن آنها با استفاده از فیلتر کربن فعال است.

فیلتر کربن ناخالصی ها را از طریق یک غشای متخلخل نازک از بین می برد اما جامدات محلول را از بین نمی برد. مطمئن شوید که روی بهترین دستگاه تصفیه آب با فیلترهای متعدد برای فیلتر کردن انواع ذرات برای خانه خود سرمایه گذاری کرده اید.

 

3. ارزیابی ظرفیت ذخیره آب

با در نظر گرفتن عواملی مانند تعداد اعضای خانواده، مصرف آب، محل و غیره، قبل از انتخاب بهترین دستگاه برای خانه خود، ظرفیت ذخیره سازی دستگاه تصفیه آب را تجزیه و تحلیل کنید.

 

4. گواهینامه ها را بررسی کنید

چه یک دستگاه تصفیه آب RO یا هر دستگاه دیگری، اطمینان حاصل کنید که تصفیه‌کننده‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید دارای گواهینامه است و اعتبار آن را نشان می‌دهد. یک فیلتر آب تایید شده نشان می دهد که برند معتبر است و چیزی جز بهترین خدمات ارائه نمی دهد.

 

احتباس آب در بدن

 

5. در مورد هزینه های خدمات پس از فروش و نگهداری پرس و جو کنید

به سادگی تجزیه و تحلیل قیمت یک دستگاه تصفیه آب RO قبل از سرمایه گذاری در آن کافی نیست. مانند هر دستگاه دیگری، یک دستگاه تصفیه آب نیز می تواند در برابر فرسودگی تسلیم شود و شما باید هزینه های تعمیر و نگهداری را متحمل شوید. اطمینان حاصل کنید که شرکتی که محصول را می فروشد قابل اعتماد است و می تواند در هر زمان که نیاز دارید به شما کمک کند. در شرکت نور، خدمات پس از فروش اولویت اصلی ما است و همه محصولات ما با ضمانت 1 ساله فروخته می شوند تا از یک نوشیدنی عالی لذت ببرید.

 

6. بازخورد مشتری را بخوانید

 

بررسی های زیادی در اینترنت وجود دارد. با دسترسی آسان، مطمئن شوید که آن ها را بخوانید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

7. قیمت (مورد مهم در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی)

اطمینان حاصل کنید که قیمت دستگاه تصفیه آب RO به خوبی با بودجه شما مطابقت دارد و در عین حال همه ویژگی ها را برای یک تجربه رضایت بخش در اختیار شما قرار می دهد.

خرید  بهترین دستگاه تصفیه آب برای منزل  یک فرآیند نسبتاً ساده است. ما آن را ساده تر می کنیم. طیف وسیعی از محصولات ما را مرور کنید و محصول ایده آل خود را امروز انتخاب کنید!

 

آب صفیه شده با دستگاه تصفیه آب خانگی

با افزایش تعداد عفونت ها و مشکلات سلامتی، نمی توانیم از خود بپرسیم که آیا غذا و آبی که مصرف می کنیم قابل شرب و ایمن هستند یا خیر. ما در شرکت نور تلاش می کنیم بهترین آب تصفیه شده را برای داشتن یک سبک زندگی سالم به هر خانه ای بیاوریم. ما درک می کنیم که منبع آب چقدر آلوده است، بنابراین نصب دستگاه تصفیه آب در خانه ها و ادارات از اهمیت بالایی برخوردار است، با ترکیبی از فناوری و ویژگی‌های برجسته. در اینجاست که می‌خواهیم چیزی جز بهترین خدمات تصفیه آب به شما ارائه دهیم.

 

دستگاه تصفیه آب برای خانه

 

مواد معدنی ضروری را حفظ می کند

آب تصفیه شده با فناوری اسمز معکوس نه تنها رسوبات بلکه فلزات مضری مانند سرب، فلوراید و کلر را فیلتر می کند. سیستم تصفیه آب RO مواد مغذی لازم مانند کلسیم و منیزیم را حفظ می کند.

 

مقرون به صرفه

در حالی که خرید بطری های آب معدنی گران است، نصب دستگاه های تصفیه آب در درازمدت مقرون به صرفه و ایمن تر از آب معدنی است. به هر حال، پول پس انداز شده، پولی است که به دست آمده است.

 

خلوص آب از طریق حفاظت چند مرحله ای

بر اساس محصولی که انتخاب می کنید؛ آب با یک فرآیند خلوص که شامل پنج تا هشت مرحله است تصفیه می شود. برخی از مراحل آب تصفیه شده:

 

تصفیه آب خانگی

 

1. پیش فیلتر: پیش فیلتر قبل از فیلتر RO نصب می شود تا ذرات بزرگتر را به دام بیاندازد و اجازه ندهد که با مسدود کردن غشای RO به آن آسیب وارد کنند.

2. فیلتر رسوب: این فیلتر رسوب و گل و لای را از بین می برد در حالی که مواد معدنی ضروری را دست نخورده نگه می دارد.

3. کربن بلاک: کربن بلاک کلر را که به پوست بدن و پوست سر آسیب می رساند را از بین می برد.

4. ممبران: فناوری پیشرفته دو برابر بیشتر از یک سیستم RO معمولی در مصرف آب صرفه جویی می کند و از 100% آب تصفیه شده RO اطمینان حاصل می کند.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

آیا در مورد چگونگی انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای منزل و گزینه ایده آل تصفیه آب برای خود و خانواده تان سردرگم هستید؟ نگران نباشید؛ این مطلب را بخوانید تا به همه نگرانی های خود رسیدگی کنید.
هنگام تصمیم گیری در مورد نوع دستگاه تصفیه آب برای استفاده خانگی، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. ما خوشحالیم که یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در یافتن بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانواده و خانه خود ارائه می دهیم. اما ابتدا، برخی از اصول

امیدواریم از خواندن راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تا اینجا لذت برده باشید و کمک به سزایی به شما کرده باشد.

هر خانه به حداکثر 3 نوع آب دسترسی دارد:

  1. آبرسانی شهری
  2. پمپ دستی
  3. تانکر آبهر منبع یا ترکیبی از منابع مختلف سطوح TDS (کل جامدات محلول) متفاوتی خواهد داشت. این اولین جنبه ای است که باید تعیین کنید و طبق آن می توانید به مرحله بعدی بروید.

TDS در آب چیست؟

جامدات محلول کل (TDS) به مواد معدنی، نمک ها، فلزات و غیره محلول در آب اطلاق می شود که در ppm (قسمت در میلیون) اندازه گیری می شود.
سختی معیار کلسیم و منیزیم محلول در آب است، در حالی که TDS اندازه گیری تمام جامدات محلول است. سختی بخشی از TDS است، بنابراین هر چه سختی آب بیشتر باشد، TDS بیشتر خواهد بود.
آلودگی فلزات سنگین وجود بیش از حد فلزاتی مانند سرب، کادمیوم، کروم، جیوه، آرسنیک و غیره در آب است.

  1. منبع آب را در خانه پیدا کنید.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل

 

  1. فناوری تصفیه آب را انتخاب کنید

به عنوان بخشی از فرآیند تصفیه آب، چندین سیستم فیلتراسیون تضمین می کند که مطمئن ترین، تمیزترین و سالم ترین آب آشامیدنی را دریافت کنید. باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه تصفیه آب که انتخاب می‌کنید حداقل یک فناوری پیش تصفیه، یک تصفیه و یک فناوری پس از تصفیه داشته باشد.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل

 

پیش تصفیه

2  سیستم پیش تصفیه وجود دارد که حذف ناخالصی ها از آب را تضمین می کند.
فیلتر رسوبی/پیش فیلتریک فیلتر خارجی که مواد معلق مانند خاک، شن، زنگ و غیره را حذف می کند.
فیلتر پیش کربن این فیلتر باعث حذف مواد شیمیایی آلی، VOCs، آفت کش ها، علف کش ها، کلر و محصولات جانبی آن می‌شود و بو و طعم آب را بهبود می بخشد.
داشتن هر دو فن آوری فیلتراسیون برای بهترین نتیجه پیش تصفیه توصیه می شود.

 

الف) فیلتراسیون اولیه فناوری آب
پس از حذف ناخالصی های قابل مشاهده، فیلترهای اولیه اطمینان حاصل می کنند که آب خالص بدون تأثیر غیر طبیعی به دست می آید.

 

1) فناوری تصفیه کننده  RO:

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل


فناوری اسمز معکوس آب را از طریق یک غشاء عبور می دهد و اطمینان می دهد که فقط آب خالص از طرف دیگر عبور می کند و هر گونه مواد مضر را از بین می برد. این فناوری برای منابع آبی در تمام سطوح TDS توصیه می شود.

2) فناوری تصفیه کننده اشعه ماوراء بنفش

با استفاده از تابش الکترومغناطیسی، اشعه ماوراء بنفش هر ویروس، باکتری یا سایر میکروارگانیسم های موجود در آب را با تغییر DNA سلول ها غیرفعال می کند. این فناوری برای منابع آبی با سطح TDS زیر 200 بسیار موثر است.

ب) فیلتراسیون ثانویه فناوری آب
  1. فیلتر لامپ UV – UV نیز به عنوان منبع ثانویه تصفیه و RO استفاده می شود. از همان مکانیزمی که در بالا توضیح داده شد استفاده می کند.
  2. UF  اولترافیلتراسیون می تواند اکثر آلاینده ها را حذف کند، به استثنای ویروس ها، احیا کننده های شیمیایی و فسفات ها.
  3. MF یک غشای میکرو فیلتراسیون با منافذ بزرگتر از UF می تواند اکثر آلاینده ها را حذف کند، به استثنای ویروس ها، کلوئیدها، احیا کننده های شیمیایی و فسفات ها.

SCMT

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل

فناوری غشای شارژ شده نقره (SCMT) غشایی است که با ذرات نقره شارژ می شود. AO Smith طرح آن را به ثبت رساند. فناوری SCMT موثرتر از UV، UF و MF است زیرا باکتری ها، ویروس ها، کیست ها، کلوئیدها، ذرات و اندوتوکسین ها را حذف می کند.

 

  1. تکنولوژی Post Treatment (نمای کلی فیلترهای مختلف آب) که به عنوان مرحله نهایی فیلتراسیون عمل می کند، تضمین می کند که آب در بهترین شکل برای مصرف است.
  2. فیلتر پست کربن، مانند فیلتر پیش کربن، می توان همین فرآیند را روی آب تکرار کرد تا بو را از بین برده و طعم را بهبود بخشد.
  3. فیلتر معدنی مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و منیزیم را اضافه می کند تا اطمینان حاصل شود که آب دارای pH متعادل است.
  4. محافظت در مخزن با استفاده از یک لامپ LED UV در داخل مخزن، آب تصفیه شده ذخیره شده تازه و تمیز باقی می ماند و از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

 

3.ظرفیت ذخیره سازی دستگاه تصفیه آب خانگی را انتخاب کنید

این مورد را در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دست کم نگیرید

ذخیره سازی بیشتر به تعداد افرادی که در یک خانه به آن نیاز دارند بستگی دارد.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل

 

مخزن ذخیره آب در اکثر تصفیه کننده ها عموماً از پلاستیک مخصوص مواد غذایی ساخته شده است. دستگاه های تصفیه آب  نور با استفاده از 100٪ پلاستیک مناسب برای مواد غذایی ساخته شده اند که برای ذخیره آب آشامیدنی ایمن هستند.

 

محل  قرار دادن دستگاه تصفیه آب خانگی را تعیین کنید

تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه آب به اندازه و زیبایی شناسی آشپزخانه شما بستگی دارد.  دستگاه های تصفیه آب در 3 مدل دیواری، روی میزی و زیر سینکی در بازار موجود هستند .
این گزینه ها هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند با این حال، توجه داشته باشید که دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی دارای یک شیر آب زیبا روی سینک هستند که آب را در بالا پخش می کند.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب منزل

کدام دستگاه تصفیه آب خانگی را تهیه کنم؟

چگونه انواع مختلف آب را درمان کنیم؟ هنگام تصمیم گیری در مورد نوع تصفیه آب برای استفاده در منزل، بسیاری از مردم سر خود را می خارند و این سوال برایشان پیش می آید که کدام دستگاه تصفیه آب را بخرم؟ با این حال، برای انتخاب صحیح فیلتر آب، باید از منبع آب آگاه باشید. در اینجا برخی از انواع آب که نیاز به تصفیه دارند آورده شده است.

 

آب لوله کشی

آب لوله کشی رایج ترین منبع آب در هند است که معمولاً مملو از باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا است. این میکروارگانیسم ها یک تهدید واقعی برای شما و خانواده شما هستند. از این رو، برای تصفیه آب لوله کشی به طور کامل قبل از مصرف ایده آل است یک فیلتر آب لوله کشی برای آب تمیزتر تهیه کنید.

 

2. آب سخت

از آنجایی که آب سخت از میان رسوبات سنگ آهک و گچ می گذرد، آب سخت دارای محتوای معدنی بالایی است. برخی از این مواد معدنی عبارتند از آهن، کلسیم، منیزیم و غیره. یک دستگاه تصفیه آب الکتریکی یا یک نرم کننده آب برای تصفیه آب تهیه کنید. درمان آب سخت ضروری است زیرا محتوای مواد معدنی بالا می تواند باعث عفونت های شدید در دستگاه گوارش شود.

 

 

3. آب نرم

برخلاف آب سخت، آب نرم حاوی یون های کمتری از کلسیم و منیزیم است. بیشتر به عنوان آب های سطحی شناخته می شود و از زهکشی حوضه های رودخانه ها یا جایی که بارندگی رخ می دهد تشکیل می شود. این نوع آب ممکن است حاوی مواد معدنی یا باکتری باشد. با این حال، مهم است که این مورد را همانطور که در فضای باز قرار دارد، درمان کنیم.

 

احتباس آب در بدن

 

احتمال آلودگی باکتریایی یا ویروسی زیاد است. از این رو، یک دستگاه تصفیه آب UV یک انتخاب مناسب است. یک دستگاه  تصفیه آب UV  تمام باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برد و آن را برای نوشیدن ایمن می کند.

 

4. آب تصفیه شده

آب تصفیه شده آبی است که از طریق سیستم تصفیه آب فیلتر و تصفیه شده است. این نوع آب معمولاً برای آشامیدن بی خطر است.

 

5. آب مقطر

نوعی آب که از طریق فرآیندی به نام تقطیر ایجاد می شود، با جوشاندن آب به بخار تبدیل می شود و تبخیر می شود و آلاینده ها را پشت سر می گذارد. سپس این بخار گرفته می شود، خنک می شود و به آب خالص تبدیل می شود. با این حال، اگر هر گونه آلودگی در آب با نقطه جوش کمتر وجود داشته باشد، جدا کردن آنها از آب، حتی از طریق این فرآیند، ممکن است آسان نباشد. بنابراین، یک دستگاه تصفیه آب نقش مهمی در تضمین ایمنی بیشتر آب آشامیدنی ایفا می کند. ما باید مراقب خود و اطرافیانمان باشیم. حتی یک اشتباه ظریف می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

 

6. اسمز معکوس (RO)

سیستم  تصفیه آب اسمز معکوس  ناخالصی های موجود در آب را از طریق یک غشای نیمه تراوا حذف می کند. هر چیزی کوچکتر از مولکول آب می تواند از این غشاء عبور کند. مواد معدنی و همچنین جامدات محلول ممکن است از طریق این فرآیند از آب حذف شوند.

 

آیا به دستگاه تصفیه آب نیاز داریم

 

آب تصفیه شده آبی است که توسط سیستم های تصفیه آب تصفیه شده است. آب از یک فیلتر عبور می کند، از آلاینده ها جدا می شود و در نتیجه فیلتر می شود. در بیشتر این وسایل، فیلتر کربنی است. فیلتر کردن فقط ناخالصی ها را از آب حذف می کند، میکروارگانیسم ها هنوز کنترل نشده اند. بنابراین برای تصفیه آب عرضه شده به دستگاه تصفیه آب در منزل نیازمندیم.

 

برای بهترین دستگاه تصفیه آب، مجموعه ما شامل جدیدترین دستگاه تصفیه آب است که می‌توانید آنها را بررسی کنید و بر اساس نیاز خود فیلتر آب را انتخاب کنید و تمیزترین آب را بنوشید.

 

اصلا چرا قبل از نوشیدن آب باید آن را تصفیه کنیم؟

شاید این موضوع به راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مرتبط نباشد اما واقعا نیاز به دانستن این موضوع می باشد.

به دلیل صنعتی شدن و شهرنشینی سریع، بسیاری از منابع آب آشامیدنی آلوده هستند. برخی از مواد شیمیایی موجود در این آب‌ها عبارتند از: سرب، کلروفرم، آرسنیک، آفت‌کش‌ها، فرآورده‌های نفتی، مواد دارویی و غیره.

 

این آب از طریق شبکه ای از لوله ها به خانه های ما منتقل می شود و برای نوشیدن، حمام کردن، پخت و پز و غیره استفاده می شود. اما فقط جوشاندن این آب کافی نیست.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، آبی که تمیز به نظر می رسد ممکن است حاوی آلاینده های زیادی باشد. تنها راه برای پی بردن به خلوص آب، آزمایش آن است. بنابراین، مهم است که در مورد آب آشامیدنی خود بدانید .

 

کدام دستگاه تصفیه آب

 

وزارت آب آشامیدنی و بهداشت آزمایشگاه هایی را برای آزمایش کیفیت آب در مناطق سراسر کشور راه اندازی کرده است. می توانید برای اطلاع از کیفیت آب در منطقه خود وارد وب سایت آنها ( mdws.gov.in یا indiawater.gov.in ) شوید.

 

آزمایش آبی که به خانه شما می آید بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند بهترین فیلتر آب را برای خانه خود انتخاب کنید. تصفیه آب برای هر خانه ضروری است. با این حال، گزینه هایی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید.

 

چند روش برای تصفیه آب از ناخالصی های نامحلول عبارتند از:

فیلترهای آب شیر

اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که آب تمیز دریافت می کنید. اینها فیلترهای آب ساده ای هستند که می توانید به شیرهای خانه خود متصل کنید. آنها باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها را از بین می برند و به طور موثر آب آشامیدنی تمیز و سالم را فیلتر می کنند.

 

سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس (RO)

در حالی که فیلتر آب لوله کشی باکتری ها و دیگر ذرات بزرگتر کثیفی را از آب حذف می کند، تمایل دارد ذرات ریزتر و نمک ها و فلزات سنگین موجود در آب را نادیده بگیرد. سیستم های تصفیه آب RO ناخالصی های کوچکتر از یک میکرون را فیلتر کرده و در آب حل می شوند. این ناخالصی ها عبارتند از آرسنیک، فلوراید، رادیوم، سرب و غیره. در نتیجه، آب تصفیه شده RO ایمن برای نوشیدن دریافت می کنید. اکنون پاسخ این سوال را دریافتید که کدام دستگاه تصفیه آب را بخرم، اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید با ما تماس بگیرید.

 

احتباس آب در بدن

 

8 باور غلط در مورد راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 

 

دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند زندگی را برای بسیاری از صاحبان خانه راحت تر کنند. متأسفانه، افسانه های زیادی در مورد تصفیه آب خانگی وجود دارد که مردم آن را باور می کنند. برخی از آنها فقط تصورات غلط هستند، برخی دیگر دروغ کامل هستند.

 

در اینجا حقیقتی است در مورد آنچه اتفاق می افتد زمانی که از یک دستگاه تصفیه آب در خانه خود استفاده می کنید، زیرا ما هشت افسانه مختلف آب تصفیه شده را از بین می بریم.

 

1) دستگاه تصفیه آب خانگی، نمک به آب اضافه می کند

درک اینکه چرا مردم مرتکب این اشتباه می شوند آسان است. با این حال، اگر یک دستگاه تصفیه آب در خانه خود نصب کنید، آب نمک نمی نوشید.

 

درست است که به نمک های دستگاه های تصفیه آب نیاز دارید، اما نباید طعم نمک را در آب خود بچشید. تصفیه کننده های آب از فرآیند تبادل یونی برای حذف مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم استفاده می کنند که آب را سفت می کند.

یک رسانه مخصوص ذخیره شده در یک مخزن معدنی این فرآیند را امکان پذیر می کند. این رسانه با یون های سدیم شارژ می شود که جایگزین مواد معدنی سخت در آب شما می شود. بنابراین این نمک (NaCl) نیست که به آب شما اضافه می شود، بلکه سدیم (Na) است.

 

تصفیه آب خانگی

 

2) مقدار سدیم در آب تصفیه شده، ناسالم است.

میزان سدیمی که یک دستگاه تصفیه کننده آب به آب شما اضافه می کند به سختی آب خانه شما در وهله اول بستگی دارد.

همانطور که گفته شد، مقدار معمولی سدیم در آب نرم شده بسیار ناچیز است و نمی تواند تأثیر منفی بر سلامتی شما بگذارد. کلینیک مایو در وب سایت خود بیان می کند که “سدیم اضافه شده نباید برای اکثر بزرگسالان سالم مشکل ساز باشد.”

 

نمودار زیر را بررسی کنید. میزان سدیم موجود در آب نرم شده را با غذاهای معمولی مقایسه می کند. همانطور که می بینید، آب نرم در مقایسه با هر چیز دیگری که می خوریم، مقدار کمی سدیم به رژیم غذایی شما اضافه می کند.

 

 

با این حال، همه طعم آب تصفیه شده را دوست ندارند، اما نمی خواهند با مشکلات آب سخت نیز مقابله کنند. خوشبختانه گزینه هایی وجود دارد. می‌توانید شیری را که برای نوشیدن و آشپزی استفاده می‌کنید از سیستم خود جدا کنید و در عین حال از مزایای آب تصفیه برای تمیز کردن، حمام کردن و لباس‌شویی بهره ببرید.

 

بهتر از این، می توانید یک سیستم اسمز معکوس نصب کنید تا آب آشامیدنی خالص و باطراوت را مستقیماً از شیر آب سینک خود دریافت کنید.

 

3) دستگاه تصفیه آب خانگی، آب را به طور کامل تصفیه می کند.

دستگاه های تصفیه آب باعث کاهش سختی آب می شوند. آنها برای از بین بردن مواد معدنی و فلزاتی که باعث ایجاد رسوب و ایجاد انواع سردردهای خانگی می شوند، کار بسیار خوبی انجام می دهند.

 

با این حال، یک دستگاه تصفیه آب که تمامی فیلترهای لازم و ضروری را داشته باشد، همه آلاینده ها را فیلتر نمی کند. این یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است برای آبی که خانواده‌تان واقعاً مصرف می‌کنند به سیستم اسمز معکوس نیاز داشته باشید. همچنین می توانید انواع دیگر سیستم های فیلتراسیون خانگی را برای مقابله با مسائل مربوط به آهن و گوگرد بررسی کنید.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی

 

ما دوست داریم به مردم یادآوری کنیم که “گاهی اوقات قبل از اینکه بتوانید آب عالی داشته باشید، باید آب خوب دریافت کنید .”

 

4) تصفیه شدن آب، مواد معدنی سالم را از بین می برد.

وقتی برخی از مردم می شنوند که چگونه نرم کننده های آب کلسیم و مواد معدنی را حذف می کنند، فکر می کنند فرآیند تصفیه شدن، مواد مغذی مهم را از بین می برد. به هر حال، کلسیم و منیزیم می توانند برای چیزهایی مانند سلامت استخوان مفید باشند.

 

حقیقت این است که رسوبات کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت، مواد معدنی غیر آلی هستند که مزایایی مشابه به دست آوردن مواد معدنی از غذا یا مکمل ها ندارند. کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت نمی تواند به راحتی توسط سلول های بدن شما جذب شود.

 

 

گیاهان می‌توانند مواد معدنی غیر آلی را به حالت ارگانیک تبدیل کنند، به همین دلیل است که شما باید سبزیجات خود را بخورید، اما نوشیدن آب سخت برای افزودن مواد معدنی به رژیم غذایی شما کمک زیادی نمی‌کند.

 

5) آب تصفیه یک لایه روی پوست باقی می گذارد

برخی از افراد در اولین دوش گرفتن با آب تصفیه شده، متوجه احساس متفاوتی روی پوست خود می شوند. احساس نرمی می کنند، و حتی ممکن است برخی بگویند لزج است.

 

این فیلمی نیست که روی پوست شما باقی بماند و صابونی هم نیست که شسته نشود. در واقع، کاملا برعکس است. وقتی آب سخت دارید، کف صابون روی پوست شما باقی می ماند. چیزی که بعد از دوش گرفتن در آب سخت متوجه می‌شوید، نشانه‌ای از این نیست که شما «پاک و جیر» هستید، بلکه در عوض، پوشانده شدن شما در یک بقایای چسبنده است.

 

لطافت روی پوست شما هنگام حمام کردن در آب نرم در واقع اسانس طبیعی بدن شماست. این چقدر تمیز بودن قرار است احساس شود! به این فکر کنید که به جای پوست صابون چسبنده، پوست صاف ابریشمی دارید.

 

6) تصفیه کننده آب، باعث هدر رفتن آب و انرژی می شود.

درست است که برخی از دستگاه های تصفیه آب آب می توانند آب و نمک را در طول فرآیند بازسازی هدر دهند این چرخه ای است که سیستم شما برای شارژ مجدد رسانه با یون های سدیم طی می کند.

 

اما امروزه مدل هایی با راندمان بالا در دسترس صاحبان خانه ها هستند. به عنوان مثال، Water-Right یک فناوری منحصر به فرد به نام WET (تکنولوژی کارآمد آب) را توسعه داده است که در محصولات Evolve® و WaterCare® موجود است، که با یادگیری نیازهای آب خانه شما و استفاده از تنها مقدار آب و نمک موجود در هزینه و انرژی صرفه جویی می کند.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی

 

همچنین راه های دیگری وجود دارد که فیلتراسیون در خانه می تواند به محیط زیست کمک کند. آب نرم در تمیز کردن کارآمدتر است، به این معنی که شما از مواد شوینده و مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی کمتری استفاده خواهید کرد که به نوبه خود باعث کاهش آلودگی آب می شود.

 

به علاوه، وقتی سیستم اسمز معکوس دارید، می توانید از خرید آب در بطری های پلاستیکی خودداری کنید. اثرات زیست محیطی آب بطری شده بسیار زیاد است!

 

7) دستگاه تصفیه آب خانگی، هزینه زیادی دارد.

قرار دادن یک نرم کننده آب در خانه نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد. با این حال، در درازمدت مقدار زیادی از پولی را که به سختی به دست آورده اید صرفه جویی می کند.

 

بله، تصفیه کننده آب شما از برق استفاده می‌کند، باید نمک بخرید و گاهی اوقات باید سرویس شود. اما در واقعیت، نرم‌کننده‌های آب پول بیشتری را به جیب شما برمی‌گردانند.

 

شاید بزرگترین پس انداز از آبگرمکن شما باشد. این دستگاه ها روی آب نرم بسیار بهتر عمل می کنند در حالی که آب سخت آنها را ناکارآمد می کند و شما را مجبور می کند که آبگرمکن را در دمای بالاتری بگذارید تا کار کند. این یکی از راه‌هایی است که یک تصفیه کننده آب هزینه‌های آب و برق را کاهش می‌دهد و در عین حال عمر دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

 

نرم‌کننده‌های آب به کارکرد طولانی‌تر سایر وسایل نیز کمک می‌کنند. آب نرم بیش از 50 درصد میزان مواد شوینده را که برای تمیز کردن لباس ها استفاده می کنید کاهش می دهد و از محو شدن رنگ ها جلوگیری می کند.

 

تصفیه آب خانگی

 

8) اگر آب شهری دارید نیازی به دستگاه تصفیه ندارید.

این ممکن است یکی از بزرگترین تصورات اشتباه باشد که دستگاه های تصفیه آب آب معمولاً در خانه‌هایی یافت می‌شوند که در آن یک چاه خصوصی با استفاده از آب زیرزمینی وجود دارد. در این صورت، آب تقریبا همیشه نیاز به نرم شدن دارد.

 

با این حال، آب شهری به ندرت آب کاملی است. در واقع، بیش از 80 درصد از خانه‌های ایالات متحده دارای آب سخت هستند. هر شهر کیفیت آب متفاوتی دارد. اگر از آب خانه خود ناراضی هستید – چه از آب آشامیدنی، چه نظافتی، لباسشویی یا حمام کردن – کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که راه حل موثری را ارائه می دهد.

 

ملاحظات قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی(موضوه مهم راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی)

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب برای خانه خود حتما بایستی مواردی را در نظر بگیرید که ما سعی کردیم این موارد را در این مقاله برای شما بازگو کنیم. پس با ما همرا باشید.

1. منبع و کیفیت آب آشامیدنی خود را بشناسید

انتخاب ایده آل شما برای تصفیه آب خانگی به کیفیت آبی که باید تصفیه کنید و نوع آلاینده ها و ناخالصی هایی که باید حذف کنید بستگی دارد. منبع آب محلی خود را بررسی کنید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. آیا آب خود را از یک چاه یا مخزن خصوصی یا از طریق منابع عمومی تامین می کنید؟
اگر آب آشامیدنی شما از تاسیسات تصفیه آب شهری تامین می شود، معمولا گزارش سالانه کیفیت آب در دسترس است. اگر اینطور نیست، می‌توانید آزمایش‌های خود را توسط یک آزمایشگاه تأیید شده یا با استفاده از تجهیزات آزمایش آب تجاری موجود انجام دهید.
یکی از عواملی که باید به آن توجه کنید سطح کل جامدات محلول (TDS) در آب آشامیدنی شما است. سطح TDS برای اندازه گیری انواع مختلف ناخالصی ها، نمک ها، مواد معدنی یا فلزات استفاده می شود و معمولاً به صورت قسمت در میلیون (ppm) یا میلی گرم در لیتر (mg/L) بیان می شود. برای سطوح قابل قبول TDS برای آب آشامیدنی در منطقه خود به مقامات بهداشتی محلی خود مراجعه کنید.

 

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد

تصفیه آب اسمز معکوس موثرترین راه برای کاهش سطح TDS آب آشامیدنی شما است، در نظر داشته باشید که اشعه ماوراء بنفش uv وظیفه ی میکروب کشی ، اولترافیلتراسیون (UF) وظیفه ی حذف املاح نامحلول مانند شن و ماسه را دارند و سایر روش های فیلتراسیون معمولی بر TDS تأثیر نمی گذارد و تنها راه تصفیه آب استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس است .

2. آیا باید با آلاینده ها یا خطرات شناخته شده مقابله کنید؟

نتایج ازمایش کیفیت آب آشامیدنی، شما را در مورد هر گونه آلاینده یا خطری که ممکن است مجبور به مقابله با آن باشید آگاه می کند. اینها می توانند از بی اهمیت و بی ضرر تا کاملاً شدید متغیر باشند.
برخی از آلاینده های طبیعی مانند ترکیبات حاوی گوگرد مضر نیستند اما می توانند بر طعم آب تأثیر بگذارند. آنها را می توان با چندین نوع مختلف فناوری تصفیه آب، مانند فیلترهای کربن فعال یا سیستم های اسمز معکوس، حذف کرد.
سایر آلاینده های مضر را نمی توان با طعم، بو یا بینایی تشخیص داد. این شامل ترکیبات آلی فرار، سرب، آرسنیک، نیترات ها و بقایای آفت کش ها می شود. جوشاندن و فیلتر کردن بسیاری از این آلاینده ها را از بین نمی برد، بنابراین ممکن است به روش های موثرتری برای تصفیه آب مانند سیستم تصفیه آب اسمز معکوس نیاز داشته باشید.

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد

3. سیستم تصفیه آب خانگی خود را کجا می خواهید قرار دهید؟

هنگامی که دستگاه تصفیه آب را برای خانه خود در نظر می گیرید، باید به جایی که می خواهید در آن قرار گیرد فکر کنید.
سیستم های تصفیه آب نقطه مصرف هم به عنوان دستگاه های پیشخوان و هم به عنوان تصفیه کننده های زیر سینک در دسترس هستند. گزینه های نصب شده روی دیوار یا شیر نیز وجود دارد. اینکه کدام یک انتخاب مناسب برای خانه شماست بستگی به فضای موجود روی یا زیر آشپزخانه یا حمام شما دارد.
برخی از سیستم‌های زیر سینک نیاز به اصلاحات گسترده‌ای دارند، مانند برداشتن کمدها یا بریدن سوراخ‌های روی میز، در حالی که برخی دیگر برای نصب بدون دردسر هستند. برخی از سیستم ها به برق نیاز دارند مانند دستگاه های تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس، در حالی که برخی دیگر توسط نیروی جاذبه یا فشار آب تغذیه می شوند مانند دستگاه های اولترا فیلتراسیون یا دستگاه های پیش تصفیه خانگی.
اگر یک دستگاه تصفیه آب روی میز را انتخاب می کنید، بسته به اینکه چقدر نگران جلوگیری از شلوغی آشپزخانه خود هستید، اندازه و زیبایی می تواند یک عامل باشد.

آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد

4. چه مقدار آب تصفیه شده نیاز دارید؟

هنگام انتخاب سیستم تصفیه آب برای خانه خود، مطمئن شوید که میانگین مصرف آب خانگی خود را در نظر بگیرید. نمی خواهید در میانه آشپزی یا پذیرایی از میهمانان، آب تمیز تمام شود، بنابراین مطمئن شوید که ظرفیت دستگاه تصفیه آب برای رفع نیاز شما کافی است.

5. فرآیند تصفیه چقدر زمان نیاز دارد؟

اینکه دستگاه تصفیه‌کننده شما چقدر می‌تواند آب تمیز را تصفیه و پخش کند به فناوری و طراحی سیستم بستگی دارد. اگر تصفیه کننده شما دارای مخزن است، باید هم زمان توزیع، اندازه مخزن و هم زمان پر شدن مخزن را در نظر بگیرید.

آیا دستگاه تصفیه آب مضر است

6. آیا نگران هدر رفتن آب هستید؟

هنگامی که آب آشامیدنی تصفیه می شود، بخشی از آب در طول فرآیند تصفیه هدر می رود. اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، یک سیستم تصفیه آب با ضایعات کم آب را انتخاب کنید که اغلب به آن نرخ بازیابی آب کم گفته می شود.

7. بودجه تصفیه آب شما چقدر است؟

در حالی که هرگز نباید برای سلامت، ایمنی و آرامش خود قیمتی قائل شوید، سیستم های تصفیه آب برای مصارف خانگی در محدوده قیمتی وسیعی در دسترس هستند. نیازها و بودجه خود را با کیفیت، ظرفیت و ویژگی های اضافی دستگاه تصفیه آب متعادل کنید.

مشکلات دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

8. هزینه های نگهداری و مستمر

قیمت سیستم تصفیه آب خانگی تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. یک دستگاه تصفیه آب نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد، مانند تعویض فیلترها یا شستشوی سیستم و یا تنظیم باد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی .

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی!

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را از ما بخرید. همانطور که می‌دانیم مصرف آب آشامیدنی در سلامتی افراد نقش مهم و موثری دارد که باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می‌شود. اما نکته ای که شاید بعضی به آن کمتر توجه کنند این است که، سلامت و کیفیت آبی که می‌نوشیم بسیار حائز اهمیت است چرا که پس از مدتی در اثر نوشیدن آب ناسالم، به طور ناخواسته به سلامت بدن خود آسیب وارد کرده ایم و خودمان را در معرض بروز بیماری ها قرار داده ایم.

مطمئن باشید که یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت یا به قول خودمان بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، قطعا باید تمامی آلاینده های مضر مانند باکتری، سرب و … ، ناخالصی ها مانند ذرات زنگ زدگی و … را از آب حذف و باعث بهبود طعم، مزه و حتی ظاهر آب شود.

اشتباهی که برخی افراد انجام می‌دهند این است که، تصور می‌کنند خرید بطری های آب معدنی به صرفه تر، راحت تر، ارزان تر و یا حتی با کیفیت تر از آبی است که توسط دستگاه تصفیه آب خانگی تولید می‌شود. اما این نکته را هرگز فراموش نکنید که شما نمی‌توانید از سلامت و کیفیت آب درون بطری های آب معدنی مطمئن شوید. چرا که این بطری ها ممکن است به علت قرارگیری در معرض آفتاب دارای قارچ و باکتری هایی باشند که برای بدن مضر هستند و یا اینکه نمی‌توان اطمینان داشت که آب داخل این بطری ها صد در صد آب معدنی باشند.

شما در حال خواندن راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستید

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

در نتیجه شما می‌توانید با خرید دستگاه تصفیه آب، هم در هزینه ها صرفه جویی کنید، هم باعث حفظ محیط زیست به دلیل مصرف کمتر از بطری های پلاستیکی، شوید و هم از کیفیت آبی که می‌نوشید مطمئن شوید.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند اما به همان اندازه هم دستگاه های تصفیه آب تقلبی و یا اصطلاحا فیک در بازار بسیار یافت می‌شود که نه تنها هیچ فرآیندی برای تصفیه آب و بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی انجام نمی‌دهند بلکه باعث هدر رفتن پول شما و بیهوده هزینه کردن برای آنها می‌شوند.

امروزه با پیشرفت انواع تکنولوژی ها و مدرنیته شدن در تمامی زمینه ها، انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارند که عبارتند از:

  1. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

  2. دستگاه تصفیه آب متصل به شیر آب

  3. دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون یا همان دستگاه پیش تصفیه آب

  4. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

  5. پارچ تصفیه آب

  6. و …

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 

ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

بهبود بو و مزه

یکی از ویژگی های دستگاه تصفیه آب با کیفیت و استاندارد، بهبود طعم، بو، ظاهر آب آشامیدنی و حتی از بین بردن تلخی آب است.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

از بین بردن مواد معدنی مازاد

تعدادی مواد معدنی مازاد در آب وجود دارند که مصرف آنها در دراز مدت باعث بروز مشکلات و بیماری هایی در بدن انسان می‌شود. برخی دستگاه های تصفیه آب علاوه بر اینکه مواد مازاد را از بین می‌برند، مواد معدنی لازم برای بدن را هم از بین می‌برند. اما یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت ابتدا در مراحل 1 تا 3 فیلتراسیون، این مواد را حذف و در مراحل بعدی مواد معدنی لازم برای بدن مانند کلسیم، منیزیم و … را به آب آشامیدنی اضافه می‌کنند.

 

اندازه و شرایط قرار گرفتن نصب دستگاه

در هنگام خرید دستگاه تصفیه کننده آب، حتما به اندازه دستگاه، فضای آشپزخانه خود، فشار آب در منزل و همچنین لوله کشی مورد نیاز برای ورودی و خروجی آب توجه کنید.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

هدر رفت آب

حتما در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خود، میزان هدر رفت آب در دستگاه را بررسی و یا پرس و جو کنید چرا که یک دستگاه آب تصفیه کن باکیفیت باید میزان هدر رفتن آب را به صفر برساند و این در حالی است که برخی دستگاه های تصفیه کننده آب دارای میزان هدر رفتن آب تا 20 درصد نیز هستند.

 

هزینه نگهداری

شما باید در هنگام خرید تصفیه آب، علاوه بر هزینه اولیه برای خرید دستگاه، هزینه نگهداری آن را هم بررسی نمایید. زیرا هزینه نگهداری در هر مدل از دستگاه تصفیه آب متفاوت است. این نکته در نظر داشته باشید که نحوه نگهداری و محافظت شما از دستگاه رابطه مستقیمی با هزینه نگهداری دستگاه دارد. یک دستگاه تصفیه پس خریداری تنها لازم است که هر چند وقت یکبار تعویض فیلتر و شود و اگر این کار انجام نشود باعث خراب شدن دستگاه تصفیه آب شده و هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

نقش ظرفیت ذخیره سازی و تصفیه در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، حتما از ظرفیت ذخیره سازی دستگاه هم مطلع شوید. زیرا میزان تصفیه آب بر حسب لیتر در ساعت است و شما با دانستن این میزان می‌توانید دستگاه مناسب منزل خود را انتخاب کنید. برای مثال دستگاهی با مخزن ذخیره سازی بالا برای یک خانواده 2 نفره مناسب نخواهد بود. زیرا به دلیل مصرف کمتر (منظور به اندازه 2 نفر است) آب مدت زمان بیشتری در مخزن می ماند و جریان ندارد و همین موضوع باعث می‌شود آب دچار قارچ یا یکسری باکتری ها شود. پس حتما مخزن ذخیره سازی مناسب تعداد اعضای خانواده خود را تهیه کنید. درباره این موضوع می‌توانید با مشاوران ما صحبت نمایید.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

 

فرآیند تصفیه

معمولا تمامی دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار، دارای سیستم تصفیه کننده مخصوص به خود هستند. فرآیند اسمز معکوس نسبت به باقی سیستم های تصفیه آب به عنوا بهترین و کامل ترین نوع فیلتراسیون در بین دستگاه های تصفیه آب شناخته شده است.

 

تاییده‌های جهانی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید دارای تاییده های سازمان جهانی از نظر سلامت و کارایی باشد. یکی از مهم ترین استاندارد های جهانی بهداشت، NSF می‌باشد.

 

 

 

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی!

عوامل متعددی در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی موثر است. ما در این مقاله سعی می‌کنیم مواردی را برای شما بازگو کنیم که بتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب منزل خود را تهیه نمایید.

زمانی که قصد خرید یک دستگاه تصفیه کننده آب را دارید، باید به یک سری موارد توجه کنید تا بهترین کیفیت دستگاه آب شیرین کن را انتخاب نمایید.

روش های اصلی در فرآیند تصفیه آب!

تمامی مدل های دستگاه های تصفیه آب شامل 2 روش اصلی هستند. روش اول اولترا فیلتراسیون UF و روش دوم اسمز معکوس RO، که در ادامه به توضیح مختصری درباره هر دو این موارد خواهیم پرداخت.

نکته ای که لازم است بدانید این است که به سیستم اولترافیلتراسیون، دستگاه پیش تصفیه آب و به سیستم اسمز معکوس، دستگاه تصفیه آب گفته می‌شود.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

روش اولترا فیلتراسیون  UF

روش اولترافیلتراسیون برای حذف ذراتی با اندازه 0.04 تا ۱ میکرومتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در کل ذرات جامد موجود در محلول نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی‌گرم بر لیتر باشد. فیلترهای مورد استفاده در این فرآیند تصفیه آب، از جنس سلولز، کتان، فایبرگلاس، پشم، پلی پروپیلن، ریون (ابریشم مصنوعی)، آکریلیک، پلیمرهای هیدروکربن فلوراید، آزبست است. این مواد در شکل های  مختلفی مثل صفحه ای، فیبرهای تو خالی، لوله‌ای، مارپیچی، دیسکی و … در آب ظاهر می‌شوند. عمر کارتریج‌های این مدل دستگاه تصفیه آب با توجه به غلظت آلاینده‌های جامد حل شده در آب از ۵ تا ۸ سال متفاوت است. در صورتی که ذرات جامد از قبل از آب جدا شوند، عمر فیلترها بالا می‌رود.

روش اسمز معکوس   RO

روش اسمز معکوس یا هایپرفیلتراسیون یکی از روش‌های تصفیه آب است که از فناوری توسعه غشا گرفته شده است. این روش تصفیه آب به عنوان بهترین فرآیند تصفیه کننده مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. اگر بخواهیم روش اسمز معکوس را به زبانی ساده توضیح بدهیم باید بگوییم که، اسمز معکوس فرایند تصفیه آبی است که در آن از فشار، برای معکوس کردن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه ‌تراوا برای تولید آب خالص و حذف‌ مولکول‌ها، یون ها و ذرات بزرگتر حل شده در آب استفاده می‌شود.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دقت تصفیه آب در هر روش به چه صورت است؟

دقت تصفیه آب در روش اولترافیلتراسیون عمدتا بین 0.1 میکرون تا 5 میکرون است..

دقت تصفیه آب در روش اسمز معکوس عمدتا 0.0001 میکرون (یک ده هزارم) میکرون است.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی!

همانطور که قبلا اشاره کردیم، قیمت دستگاه تصفیه آب به عوامل متعددی بستگی دارد. این موارد عبارتند از:

  1. برند دستگاه
  2. شرکت سازنده دستگاه
  3. نوع دستگاه تصفیه
  4. چند مرحله ای بودن دستگاه تصفیه کن
  5. نوع اتصالات
  6. پایه دستگاه
  7. چهار راهی
  8. و غیره که همه این موارد بر قیمت نهایی دستگاه آب تصفیه کن تاثیرگذار هستند.

شما می‌توانید برای مشاوره و استعلام قیمت با مشاوران تصفیه نور تماس حاصل کرده و راهنمایی های لازم دریافت نمایید.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی از نظر جایگاه قرارگیری!

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

دستگاه تصفیه آب زیرسینکی از پرفروش ترین و متداول ترین نوع در بین دستگاه های آب تصفیه کن است. این مدل دستگاه تصفیه، دارای یک مخزن و چندین فیلتر مجزاست که شما می‌بایست به درستی از دستگاه استفاده کرده و هر چند وقت یکبار فیلترها را عوض کنید. زمان تعویض هر فیلتر و عمر مفید آنها در قسمت توضیحات هر محصول نوشته شده است که شما می‌توانید در زمان خرید آن را مطالعه کرده و یا از مشاوران ما پرس و جو نمایید.

این مدل دستگاه به دلیل داشتن پمپ و مخزن، فشار آب خوبی دارند. فیلترهای به کار رفته شده در این مدل دستگاه آب تصفیه کن، باعث حذف آلاینده های مضر، فلزات سنگین، مواد شیمیایی، انگل ها، جلبک ها و دیگر املاح مضر می‌شود. کیفیت آب تصفیه شده توسط این دستگاه به دلیل تجهیزات و فیلترهایی که استفاده می شود بسیار بالاست و می توان گفت که ضرر رساندن به سلامت و بدن شما را به صفر می رساند.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دستگاه تصفیه آب رومیزی:

می‌توان گفت که کارایی دستگاه تصفیه آب رومیزی تقریبا شبیه به دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است با این تفاوت که این مدل دستگاه ظاهر مدرن تری دارد و به همین دلیل قیمت آن از مدل زیر سینکی بیشتر است.

در دستگاه های تصفیه آب رومیزی، فضا محدود بوده و همینطور مخزن دارای حجم کمی است. همین امر باعث ذخیره آب کم شده و در نتیجه برداشت آب هم دارای محدودیت میزان است.

نکته قابل توجه این است که، فشار آب در دستگاه تصفیه آب رومیزی کمتر از مدل قبلی است و همچنین هزینه نگهداری آن به نسبت بیشتر است. می‌توان گفت که دستگاه تصفیه آب رومیزی برای محیط‌های رسمی و تشریفاتی مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

 

منظور از دستگاه تصفیه آب مرحله ای چیست؟

دستگاه‌های تصفیه آب در بازار از 3 مرحله‌ای تا 10 مرحله ای وجود دارند که رایج‌ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب برای خانه، دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای است. منظور از از مرحله همان شماره فیلتر ها می باشد.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب بر اساس شماره بندی فیلترها :

1. فیلتر مرحله اول، فیلتر الیافی یا فیلتر پلی پروپیلن(فیلتر p.p): این فیلتر باعث حذف املاح نامحلول آب مانند شن ماسه گل و لای زنگ آهن و… می‌شود.

2. فیلتر مرحله دوم، فیلتر کربن اکتیو: این فیلتر باعث حذف گازهای موجود در آب از جمله: کلر، ازت، نیتروژن و … می‌شود.

3. فیلتر مرحله سوم، فیلتر کربن بلاک: این فیلتر باعث حذف گازهای باقی مانده در آب و حذف ذرات کربنی شده و باعث محافظت بیشتر از فیلتر ممبران می‌شود.

4. فیلتر مرحله چهارم، فیلتر ممبران RO: این فیلتر باعث حذف تمامی املاح نامحلول و محلول در آب و کاهش سختی آب شده و فیلتر اصلی در دستگاه تصفیه آب به شمار می رود و به گفته برخی قلب دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود.

5. فیلتر مرحله پنجم، فیلتر پست کربن: این فیلتر باعث حذف بو و مزه بد آب می‌شود.

6. فیلتر مرحله ششم، فیلتر مینرال: این فیلتر با افزودن مواد معدنی به آب از جمله سدیم، پتاسیم، کلسیم، منگنز و… باعث بالا رفتن کیفیت آب و رساندن مواد ضروری به بدن می‌شود.

7. فیلتر مرحله هفتم، فیلتر قلیایی: این فیلتر ph آب را برای تقویت پوست، مو، ناخن، معده، سیستم گوارشی بدن و…  تنظیم می‌کند.

8. فیلتر مرحله هشتم، فیلتر اکسیژن ساز: این فیلتر باعث انرژی زایی و شادابی بیشتر و تاثیر شگفت انگیر بر زیبایی و شادابی پوست و مو می‌شود.

9. فیلتر مرحله نهم، فیلتر محافظ ممبران: این فیلتر برای بالا بردن طول عمر فیلتر ممبران و حذف ذرات کمتر از 1 میکرون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

10. فیلتر مرحله دهم، لامپ uv: از لامپ یو وی به منظور حذف ویروس ها و باکتری های موجود در آب استفاده می‌شود.

(راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی)

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

عیب یابی مخزن تصفیه آب خانگی

عیب یابی مخزن تصفیه آب خانگی چگونه انجام می‌گیرد؟ چگونگی تشخیص سالم یا خراب بودن تانک دستگاه تصفیه آب خانگی! همه دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای یک مخزن تحت فشار جهت ذخیره آب تصفیه شده هستند. مخزن های تصفیه آب خانگی ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل شوند که نیاز به تعمیر و سرویس مخزن باشد. عیب یابی مخزن تصفیه آب خانگی باید با دقت انجام و سپس رفع ایراد گردد.

مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا در دو نوع پلاستیکی و یا فلزی موجود می‌باشند. در تمامیه تانک ها قسمتی به مانند والف ( والف به قسمتی گفته می‌شود که از طریق آن چرخ دو چرخه یا ماشین را باد می‌زنند) تعبیه شده است. با فشردن آن در صورتی که از والپ باد خارج شود تانک سالم است و در صورتی که از آن آب خارج شود بالشتک تانک سوراخ شده و تانک باید تعویض گردد.

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

مشکلاتی که ممکن است برای مخزن دستگاه تصفیه آب پیش بیاید:

1. مقدار فشار مخزن تصفیه آب خانگی

فشار هوای مناسب برای مخزن تصفیه آب خانگی در حالت خالی (بدون آب) باید 6 الی 8 psi باشد. در مخزن های نو نیازی به تنظیم فشار نیست چون معمولا کارخانه سازنده مخزن، فشار مخزن تصفه آب را تنظیم کرده است.

فشار مناسب برای هر مخزن در روی مخزن توسط سازنده نوشته شده است. مقدار فشار مخزن تصفیه آب با عبارت هایی مانند inside pressure charged یا  factory pre charge مشخص شده است که معمولا مابین 6 الی 8 psi است.

2. مدت زمان پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی که موضوع مهمی در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد.

دلیل وجود مخزن تصفیه آب، به دلیل حجم پایین تولید آب تصفیه شده از دستگاه است. مقدار متوسط تولید آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه آب، حدودا مابین 8 الی 12 لیتر در ساعت می‌باشد. بنابراین اگر مخزن نباشد برای پر کردن یک پارچ آب دو لیتری حدودا 15 دقیقه زمان مورد نیاز است و این برای مصارف خانگی کاربردی نیست.

زمان لازم برای پر شدن مخزن تصفیه آب به عواملی مانند، حجم مخزن و کیفیت فیلتر ها و قطعات دستگاه بستگی دارد، اما اگر مخزن و دستگاه و فیلترها سالم باشند، حدودا 40 الی 60 دقیقه طول می‌کشد تا مخزن پر شود. ( این در حالتی است که مخزن کاملا خالی باشد).

برای عیب یابی مخزن تصفیه آب خانگی دانستن زمان پر شدن مخزن ضروریست. اگر زمان پر شدن در حدود 90 دقیقه یا بیشتر باشد، یعنی تولید دستگاه ضعیف است و نیاز به رفع عیب دارد. ممکن عیب دستگاه تصفیه آب از فیلتر های اولیه یا ممبران و یا پمپ دستگاه باشد که باید اول عیب یابی و سپس رفع عیب شود.

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

3. زمان تعویض مخزن تصفیه آب

عمر مخزن تصفیه آب به کیفیت ساخت و مواد استفاده شده و شرایط نگهداری دستگاه بستگی دارد برای اینکه عمر مخزن تصفیه آب خود را بیشتر کنید، نکات زیر را انجام دهید.

  1. فیلتر های دستگاه را به صورت منظم تعویض و سرویس کنید.
  2. از فیلترهای باکیفیت استفاده کنید.
  3. باد داخل یا فشار داخل مخزن را هر دو سال یکبار تنظیم کنید.
  4. از عملکرد صحیح سوییچ “های پرشر high pressure” مطمئن باشید.
  5. دستگاه تصفیه آب خود را توسط تکنسین ماهر سرویس کنید.

 

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست؟

آیا می‌دانید هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست؟ یا هدف از تصفیه آب چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه به دلیل رشد جمعیت و افزایش آلودگی‌های مختلف، کیفیت آب در اکثر مناطق کاهش یافته است. آب سخت و آلوده و مصرف آن موجب بیماری‌های خطرناکی در انسان می‌شود. چرا که در آن مواد و سموم زیادی وجود دارد که برای ما بسیار مضر هستند.

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب آشامیدنی از طریقی آلوده می‌شود؟

هر روز به دلیل آلوده شدن سطح خاک‌ها توسط مواد سمی و آفت کش‌ها و فاضلاب کارخانه‌ها و باران‌های اسیدی، آب‌های سطحی زمین آلوده‌تر می‌شوند و این آلودگی‌ها به آب‌های زیر زمینی راه پیدا کرده و در نهایت وارد لوله کشی‌های آب شهری می‌شوند و آن را آلوده می‌کنند.

سیستم تصفیه آب شهری به راحتی نمی‌تواند آلاینده‌های محلول در آب را از بین ببرد و در نتیجه در دراز مدت نوشیدن این آب باعث بیماری‌های خطرناکی می‌شود، اما این آلودگی ها چیست و چه خطراتی برای انسان دارد.

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب

انواع مختلف آلاینده‌های آب شهری

شاید به راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مزتبط نباشد اما خالی از لطف نیست

انواع مختلفی از آلاینده‌ها باعث آلودگی آب شهری می‌شوند. انواع آلاینده‌هایی شامل نیتروژن، نیترات و فسفر در بعضی کودها و فاضلاب‌ها به مقادیر زیادی وجود دارند که با وارد شدن به چرخه‌ی آب باعث رشد جلبک‌ها و علف‌های هرز می‌شوند.

نیترات

نیترات بیشترین آلاینده‌ای است که در آب شهری وجود دارد. این ماده از طریق کود‌های شیمیایی و حیوانی و فاضلاب‌های صنعتی وارد آب می‌شود. این ماده برای کودکان و زنان باردار خطرناک‌تر است. نیترات باعث بیماری‌های تنفسی و ریوی می‌شود و یکی از عوامل سرطان می‌باشد.

زنگ آهن و رسوبات

به دلیل استفاده از لوله‌های آهنی در شبکه‌ی آبرسانی، این لوله‌ها دچار پوسیدگی خواهند شد و به همین علت لایه‌های پوسیده آهن یا همان زنگ آهن و رسوبات آن وارد آب می‌شوند و آن را آلوده می‌کنند.

ویروس‌ها و باکتری‌ها

عوامل بیماری‌زایی مثل انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها از طریق تخلیه فاضلاب‌های صنایع مختلف به آب‌ها وارد می‌شوند و باعث بروز علائمی مثل تب، اسهال و بیماری‌های شایع ناشی از آب آلوده مثل التهاب شکم و روده، عفونت‌های کبدی، ضعف و اختلالاتی در رنگ پوست می‌شوند.

آلاینده‌های غیر آلی

آلاینده‌های غیر آلی (معدنی) مثل فلزات سنگین، سیانیدها، سولفات‌ها، نمک‌های غیر آلی و ترکیبات فلزی که در فاضلاب‌ها وجود دارند و با تخلیه فاضلاب‌ها وارد سیستم آب شهری می‌شوند. این مواد ماندگاری زیادی در طبیعت داشته و به راحتی تجزیه نمی‌شوند. لازم به ذکر است که وجود فلزات سنگین باعث مسمومیت‌های ناگهانی و حاد و سرکوب سیستم ایمنی بدن و کاهش باروری می‌شوند. یکی از فلزات سنگین سرب است که باعث عقب ‌ماندگی ذهنی درکودکان می‌شود.

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب

مواد رادیواکتیو

مواد رادیواکتیو ماندگاری زیادی در آب‌ها داشته و باعث ناراحتی‌های کلیوی و افزایش ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شوند. عناصر خطرناک رادیواکتیو در نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌شوند و زمانی که وارد محیط زیست و آب‌های آشامیدنی شوند، از طریق نوشیدن آب جذب بدن می‌شوند. حالا با تمام این توضیحات هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست؟

 

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست؟

یک دستگاه تصفیه آب خانگی باید بتواند تمام این آلایندگی‌ها را از آب حذف کند، زیرا آب باران با عبور از کوه‌ها و دیگر بسترها وارد سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و در این زمان مقداری از املاح را با خود حمل کرده که مهم‌ترین آن‌ها یون‌های کلسیم و منیزیم است.

زمانی که مقدار زیادی از املاح معدنی، فلزات سنگین و یون‌ها در آب وجود داشته باشند سختی آب به وجود می‌آید که مشکلات زیادی هم برای انسان و هم برای وسایل صنعتی و خانگی پیش می‌آید. تشکیل رسوب در وسایل خانه از جمله سماور، کتری ولوله‌های آبگرمکن باعث مسدود شدن خروجی آن‌ها می‌شود که در نتیجه هزینه زیادی برای خانوار دارد.

هدف استفاده از دستگاه تصفیه آب

در تصفیه خانه‌های شهری و صنعتی برای ضدعفونی و رفع سختی آب از مواد شیمیایی مثل کلر استفاده می‌شود که به دلیل اثر میکروب‌کشی سریع و ارزان بودن بیشتر استفاده می‌شود، ولی کلر خود یک ماده سمی است و اگر از آب‌های شهری دارای عنصر کلر در دراز مدت استفاده شود سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی که به روش اسمز معکوس عمل می‌کند برای حذف آلاینده‌های آب و رفع سختی آب گزینه مناسبی می‌باشد.

از شما بابت خواندن مقاله مهم و آموزشی راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تشکر میکنیم.

ما سعی کردیم تا با ایجاد یک راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی جامع و کامل شما را در تصمیم گیری کمک کنیم.

>>>  دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

دستگاه تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *